anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Ik zoek naar de mogelijkheid om vanaf een computer elders via internet met Firefox browser of VNC contact te maken met een Linux-computer thuis. Deze computer maakt deel uit van een netwerkje van Windows en Linux computers, die via een router zijn verbonden met internet. De computers hebben vaste IP adressen. Inmiddels werkt het binnen het netwerkje: -- met Firefox: xxx.xxx.xxx.xx:5801 -- en met VNC: xxx.xxx.xxx.xx:1 Vervolgens krijg je toegang tot de Linux-computer, zodat daarop in grafische mode kan worden gewerkt. Dit wil ik ook vanaf internet mogelijk maken. Wie helpt mij op weg? -hws- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Als de server al draait, is het denk ik alleen een kwestie van de juiste ports forwarden in je router, en mogelijk het verkeer in de firewall toe te laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 De server staat altijd aan. Ik heb geen verstand van port forwarding op de router; waar vind ik geschikte informatie over dat onderwerp? -hws- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Bij de fabrikant van de router? Of geef even merk en type op, vast wel iemand die het weet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Router: Linksys model WAP54G, ik ga eens op de betreffende site zoeken. Nog even wat gegevens van de server: dit is een openSUSE virtuele machine onder openSUSE - Xen; hiervan wil ik er nog één of twee maken om wat mee te expirimenteren. Nadere informatie blijft welkom. -hws- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Server is niet zo belangrijk, VNC draait al toch? Misschien is ssh en/of scp ook nog interessant om eens te bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Ja, vanaf het thuisnetwerk kan ik de server goed bereiken; zowel met VNC als met FF browser. -hws- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 De Linksys WA[b:b9b2c1bc68]P[/b:b9b2c1bc68]54G is een accesspoint en geen router. Bedoel je misschien de WA[b:b9b2c1bc68]G[/b:b9b2c1bc68]54G? Op de onderstaande site kun je meer info vinden over portforwarding voor de WAG54G [url]http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WAG54G/VNC.htm[/url] [url]http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WAG54G/WAG54Gindex.htm[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2007 Oeps! dat is een ander kastje. Op de router vind ik de volgende gegevens: 4 port ADSL modem router serial number ADE-4000B 3800152 (017) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen