anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Delen Geplaatst: 15 juni 2007 In mijn DV9381EA laptop heb ik 4GB gezet. In de bios wordt het wel gezien, ongeveer 3 GB. Bij opstarten van Vista, legaal hoor!, komt er een blauw scherm met iets van filmgr.sys. en komt er n restart en begint alles weer van voor af aan. Wanneer ik de oude 2 X 1GB weer terugplaats is er niets aan de hand. Is het geheugen niet goed of kan Vista 4GB niet aan? Wie heeft ook al een ervaring hiermee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Vista 32bits kan 3 Gig aan, Vista 64 bits veel meer. Afhankelijk van het systeem kun je onder Vista32met 4 Gig draaien waarvan Vista er 1 negeert OF krijg je problemen, zoals jij. Is het niet mogelijk 3 Gig te plaatsen? Of het geheugen goed is kun je natuurlijk testen door steeds 1 of 2 reepjes even onder Memtest te laten stressen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Ik meen dat vista 32bit maximaal 3GB aan kan. Vista 64bit kan wel meer aan, maar geeft wel 3 GB op, als je er meer in zet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 N.a.v. de vaak 'oplaaiende' discussie over Vista32 en 3 of 4 ondersteunde Gigs, heb ik MS Nederland gebeld en duidelijk vernomen dat er 3 Gig voor staat. Daar is m.b.v. de mappingstruktuur wiskundig bewijs voor te leveren. :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen