Ga naar inhoud

ethernet extended plug


Aanbevolen berichten

Praxis biedt aan een ethernet extended plug. Die zou van elk stopcontact een netwerkaansluiting maken, met internet op elke kamer, pc's en alle randapparatuur. Ik heb een pc staan in een kamer met een wanadoo modem (=orange, adsl, niet wireless). Hierop zit ook de telefoonverbinding aangesloten via een gaatje in de muur naar de andere kamer. Ik wil in die andere kamer een notebook kunnen gebruiken met internet. Heb ik dan iets aan het door Parix aangeboden geval? De te gebruiken stopcontacten zijn niet geaard. Heb al op google gekeken, maar voor mij blijft het abacadabra. De vraag aan jullie is dus: zou ik hier iets aan hebben?
Link naar reactie
er zijn adapters om ethernet over het stroomnet te laten verlopen. Maar het is wel vrij prijzig. Een gewoon kabeltje aanleggen, is een stuk goedkoper. Ze zijn er van devolo en netgear. Sweex heeft ook nog iets, wat werkt via usb. Maar daar verwacht ik zelf niet zo veel van. http://www.azerty.nl/producten/zoek/297/powerline-adapters.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...