anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Hallo iedereen, Ik weet niet of ik een nieuwe topic moest openen i.v.m. de andere topic over nieuwsgroepen. Ik heb er namelijk 2 vragen over. 1) Is het legaal? 2) Zo ja, kunnen jullie mij misschien een aanraden? ik heb al wat rondgezocht op het internet maar ben niet veel wijzer geworden van welke ik moet kiezen(zoveel keuzes: Eweka, usenet4u enz.) MVG :wink: , Rado Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 [quote:d1fb564522="Rado"]Hallo iedereen, Ik weet niet of ik een nieuwe topic moest openen i.v.m. de andere topic over nieuwsgroepen. Ik heb er namelijk 2 vragen over. 1) Is het legaal? 2) Zo ja, kunnen jullie mij misschien een aanraden? ik heb al wat rondgezocht op het internet maar ben niet veel wijzer geworden van welke ik moet kiezen(zoveel keuzes: Eweka, usenet4u enz.) MVG :wink: , Rado[/quote:d1fb564522] Ik zou eerst even kijken wat je eigen provider te bieden heeft, ik heb bijvoorbeeld een KPN abbonementje van 55 Euro per maand, daar zitten vrijblijvend de nieuwsgroepen bij (met volledige snelheid!) - dus ik trek de volledige 6MB. Bij sommige providers (en/of goedkope abonnementjes), moet je dus betalen voor toegang tot nieuwsgroepen -of- je hebt al toegang, maar de verbinding is beperkt. De KPN nieuwsgroepen hadden laatst storing, ik heb me toen aangemeld bij Eweka (euro of 7 voor 30 dagen) - en deze is ook lekker snel en de retentie staat op 120 dagen geloof ik. Als je weet hoe of wat met je nieuwsgroepen, dan zou ik je willen adviseren om via FTD dingen te zoeken (nederlandstalig). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Ik heb ook die abbo bij KPN met 6MB maar zal ik nu overstappen op payservers of zal ik met KPN beginnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 1) Nieuwsgroepen zijn gewoon legaal, het downloaden eruit is dat ook aangezien je hier in tegenstelling tot p2pprogramma's niet upload. Uitzondering betreft software (voor zover niet freeware), daarvan is downloaden illegaal. Overigens is het uploaden van films, e.d. waarvan je zelf de rechten niet bezit naar een nieuwsgroep ook illegaal. 2) Je kan kpn proberen, dan weet je vrij snel of het wat is. Ewaka en Tweaknews zijn payservers die goed bekend staan. Daarbij werkt Ewaka volgens het prepaid-principe. Je betaalt voor een maand en verder zit je nergens aan vast. Ideaal om uit te proberen dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 [quote:2d66dd4fd1="Rado"]Ik heb ook die abbo bij KPN met 6MB maar zal ik nu overstappen op payservers of zal ik met KPN beginnen?[/quote:2d66dd4fd1] KPN uiteraard, werkt ook prima (buiten die laatste storing, maar dat kan overal gebeuren). Of je moet geld teveel hebben ... :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 [quote:b28ead8b1d="PS"]1) 2) Je kan kpn proberen, dan weet je vrij snel of het wat is. Ewaka en Tweaknews zijn payservers die goed bekend staan. Daarbij werkt Ewaka volgens het prepaid-principe. Je betaalt voor een maand en verder zit je nergens aan vast. Ideaal om uit te proberen dus.[/quote:b28ead8b1d] KPN is wel ok, alleen de retentie is een paar weken geloof ik. ps. Het is dat ik in een uithoek woon, waar ik alleen UPC of KPN kan krijgen met een beetje redelijke snelheid ... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 maakt tog niet uit dat je maar ene retentie van enkele weken hebt, zodra het erop staat gewoon gelijk downloaden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Nog een laatste vraag: welke newsserver van KPN moet ik nemen?: news.planet.nl; nova.planet.nl; etc. Welke is volgens jullie het beste. MVG, 8) Rado 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 [quote:8e2bc867e7="Rado"]Hallo iedereen, Ik weet niet of ik een nieuwe topic moest openen i.v.m. de andere topic over nieuwsgroepen. Ik heb er namelijk 2 vragen over. 1) Is het legaal? 2) Zo ja, kunnen jullie mij misschien een aanraden? ik heb al wat rondgezocht op het internet maar ben niet veel wijzer geworden van welke ik moet kiezen(zoveel keuzes: Eweka, usenet4u enz.) MVG :wink: , Rado[/quote:8e2bc867e7] Inderdaad eerst bij je eigen provider proberen. Heb je pech zoals ik, lees Chello, lees retentie van nog geen dag, dan is een payserver n welkome aanvulling. Familie heeft betuwe .net en die heeft 3 maanden retentie, das pas service! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen