anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Ik heb een website verhuisd naar een andere server. De verhuizing is gebeurt, maar op mijn computer kan ik de website niet vinden op die van mijn buurman zonder enig probleem. Ook kan ik niet meer met FTP programma bij mijn bestanden komen. Bij mijn buurman wel..... Ik klik op start - cmd - enter - tracert domeinnaam - enter. Weer kan mijn pc de website niet vinden. Wat kan hiervan de oorzaak zijn........? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Klinkt als een DNS probleem. Wat is de url van je site en welk ip-adres krijg je te zien als je 'ping <url>' doet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Het website adres vermeld ik liever niet, omdat het een commerciële site is en niet de indruk wil wekken zo bezoekers te genereren. Zelf dacht ik in eerste instantie, dat het iets met de firwall te maken zou kunnen hebben. Een DNS probleem zou kunnen, hoewel ik daar weinig vanaf weet. Je schrijft: "welk ip-adres krijg je te zien als je 'ping <url>' doet ". Geef me een tip hoe ik dit moet doen. Weer bij uitvoeren ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 uitvoeren cmd ping url Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Als de url van je site bijvoorbeeld forum.comuptertotaal.nl is geef je in een command prompt: 'ping forum.computertotaal.nl'. Je krijgt dan een IP-adres te zien waar je naartoe pingt. Dit IP-adres moet van de webserver zijn waar je site op draait. Je kan de uitkomst van jouw ping-test vergelijken met een ping-test die iemand anders doet, vandaar dat ik om de URL van je site vroeg... Als er verschil zit tussen de beide testen, heb je een DNS probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 De ene provider is sneller met het updaten van dns gegeven, dan de andere. Als je ip's vergelijkt, heb je een gerede kans dat jij het oude ziet, en je buurman het nieuwe. DNS updates duren meestal 1 of 2 dagen, maar het kan ook wel een week worden. Ik zou het eerst nog maar een paar dagen aanzien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2007 De server heeft me een test laten doen en dit was hun reactie. Dear wernergerth, ---- TECH RESPONSE STARTS HERE ---- Hello, There appears to be a timeouts occurring after hop 13 on the traceroute you have provided: 12 158 ms 156 ms 157 ms 24-234-6-74.ptp.lvcm.net [24.234.6.74] 13 158 ms 157 ms 156 ms 24-234-18-130.ptp.lvcm.net [24.234.18.130] 14 * * * Time-out bij opdracht. 15 * * * Time-out bij opdracht. 16 * * * Time-out bij opdracht. This indicates routing issues at the ptp.lvcm.net networks that may cause issues connecting to your Lunarpages server. Since this is outside the Lunarpages network, we would be unable to correct the issue that are behind this connection difficulty. You will need to contact ptp.lvcm.net or your ISP for further assistance with this. If you have further inquiries, please do not hesitate to contact Lunarpages again. -- Best Regards, Richard Ray Ze kunnen me dus niet verder helpen. Wat kan ik nu het beste doen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2007 Lijkt me een beetje onzin, aangezien dat een vrij normaal verschijnsel is. Veel servers antwoorden niet op pings. Heb je de ip's al vergeleken? Is de verhuizing al een week geleden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Kun je me vertellen welke ip's ik moet vergelijken en hoe ik dat moet doen ? En wat moet de uitkomst zijn van die vergelijking ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Ik heb nog iets ontdekt in venster Opdrachtprompt. De route loopt via het domein [b:5776fac111]ptp.lvcm.net[/b:5776fac111] Daarna gaat het fout en wordt aangegeven Time out dat zich tot regel 30 blijft herhalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Is toch vrij normaal hoor. Het feit dat je alleen al hops ziet, betekent dat de verbinding wel verder komt. Doe eens een ping of tracrt naar je site, en doe dat ook bij je buurman. Kijk welke ip er voor de server gegeven wordt. [code:1:3e0ea1c6cd]Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings\Gerben Hoekstra>ping computertotaal.nl Pinging computertotaal.nl [213.244.172.177] with 32 bytes of data: Reply from 213.244.172.177: bytes=32 time=9ms TTL=55 Reply from 213.244.172.177: bytes=32 time=20ms TTL=55 Reply from 213.244.172.177: bytes=32 time=10ms TTL=55 Reply from 213.244.172.177: bytes=32 time=9ms TTL=55 Ping statistics for 213.244.172.177: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 9ms, Maximum = 20ms, Average = 12ms C:\Documents and Settings\Gerben Hoekstra>[/code:1:3e0ea1c6cd] [code:1:3e0ea1c6cd] C:\Documents and Settings\Gerben Hoekstra>tracert computertotaal.nl Tracing route to computertotaal.nl [213.244.172.177] over a maximum of 30 hops: 1 4 ms 11 ms 6 ms 10.238.160.1 2 5 ms 8 ms 9 ms r1-lc6-ge0-2-202.groni1.gr.home.nl [213.51.138.3 3] 3 14 ms 5 ms 6 ms bb1-ge0-2-0-0.groni1.gr.home.nl [213.51.157.98] 4 9 ms 8 ms 10 ms bb2-ae1-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.16] 5 10 ms 9 ms 9 ms xe-0-2-0.r23.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250 .2.21] 6 8 ms 9 ms 9 ms ge-6-13.car1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165. 241] 7 11 ms 11 ms 13 ms ge-11-0.ipcolo2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.120. 42] 8 11 ms 11 ms 13 ms 212.72.45.163 9 12 ms 13 ms 12 ms host177.213-244-172.ixs.dedigate.com [213.244.17 2.177] Trace complete. C:\Documents and Settings\Gerben Hoekstra>[/code:1:3e0ea1c6cd] Beide geven 213.244.172.177 voor computertotaal.nl. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Bij het domein staat zowel bij mij als mijn buurman hetzelfde IP adres. Ik heb vanochtend contact gehad met UPC en die geven aan, dat er wat problemen zijn. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen