anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Delen Geplaatst: 11 april 2007 Even een rare vraag Als je Bijvoorbeeld in utrecht woont ,dan heeft iedereen 030 -....... . Hebben alle utrechtenaren ook bij het IP nummer dezelde rerio nummer ,of werkt het anders . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 als ik het god hebt heeft iedere provider een eigen nummer reeks ik geloof wel dat bekent is welke provider, in welke plaats, welke nummers gebruikt vraag me echter niet het fijne van Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 Thanks Als ik een ander internet abbonement ,krijg ik ook een ander IP nummer? Ook bij een abbo bij dezelfde provider? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 je krijgt bij elke andere ISP een ander nummer het is eigenlijk het beste te vergelijken met een postcode, als je verhuist krijg je ook een andere :P de meeste providers zijnook nog vrij om zomaar spontaan je IP adres te wijzigen (altijd fijn als je servers thuis draait enz) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 [quote:74c37c0350]de meeste providers zijnook nog vrij om zomaar spontaan je IP adres te wijzigen (altijd fijn als je servers thuis draait enz)[/quote:74c37c0350] Vaak zit er tegenwoordig ook een dns-naam aan je account gekoppeld (Althans, bij mijn XS4All account is dat het geval en daar kan ik de dns-naam ook zelf wijzigen). Op die manier maakt het niet zoveel meer uit als het ip-adres wijzigt zolang je alles maar op basis van de dns-naam doet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 maar als jij thuis een ftp server hebt staan en je ISP verandert ineens je IP-nummer dan is je FTP onvindbaar.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Mooie uitvinding hè, DNS? Dat zorgt er dus voor dat je op basis van hostnaam bepaalde resources kan vinden, zelfs als het IP-adres van die resources wijzigt. Het is alleen zaak om de boel up to date te houden... In het geval van XS4All krijg je gewoon een vast IP-adres die nooit verandert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 dat was mij nog niet bekend. Ik met @home moet maar hopen dat ze mijn IP niet veranderen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 @Home geeft geen statische IP adressen, die veranderen altijd zo'n 1 a 2 keer p/jaar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 zoals ik dus zei :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 [quote:d725ea07e9="rsweres"]@Home geeft geen statische IP adressen, die veranderen altijd zo'n 1 a 2 keer p/jaar[/quote:d725ea07e9] Een wisseld IP adress kan toch ook voordelen hebben voor mensen die annoniem willen internetten ,of mensen die een ban krijgen op forums omdat ze stout zijn geweest :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 Nou, als je een ander IP adres krijgt en je dan registreert met een andere naam dan denk ik niet dat er een probleem is. Het gebande IP adres is natuurlijk wel gekoppeld aan de inlognaam :) of ze moeten de eerste twee nummerreeksen van dat IP adres bannen maar dan is er weer een probleem dat je dan ook ook meerdere mensen bant. (De eerste twee nummerreeksen blijven meestal hetzelfde bijvoorbeeld :24.234.*.* . ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen