Ga naar inhoud

Inbelverbinding opent geen webpagina's

Aanbevolen berichten

Ik heb twee pc's in een netwerkje (Windows98SE en XP) verbonden met een ADSL modem. Alles werkt goed. Alleen als ik wil uploaden naar een andere provider (Orange), dan die van de ADSL (Planet), moet ik via een inbelverbinding verbinding maken met Orange. Ik schakel dan het ADSL modem uit en maak verbinding door middel vant het modem in de pc via de telefoonlijn dus. Deze inbelverbinding lukt en werkt, er wordt verbinding gemaakt. So far so good, maar hij opent dan geen sites in Internet Explorer (foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met de site) en ook het FTP programma kan geen verbinding maken met FTP server van b.v. Orange. Ik heb meerdere inbelverbindingen, maar ze doen allemaal hetzelfde: werken wel maar kunnen de sites (of FTP servers) niet openen.
Link naar reactie
Ik had ook hier naar gekeken, maar vond niets. Ondertussen van alles geprobeerd. Heb mijn SpeedTouch 716 DSL modem toen uitgeschakeld (dus fysiek met het aan en uit knopje), waarbij dan een rechtstreekse verbinding naar de gewone telefoonlijn moet ontstaan, zonder poespas. Hierna deed de inbelverbinding wat hij moest doen en kon ik uploaden of websites openen. Dus het werkt zo goed, alleen waarom de SpeedTouch dit veroorzaakt als ik hem via de interface afschakel begrijp ik niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...