Ga naar inhoud

Trage URL's

Aanbevolen berichten

Probleem dat zich een keer of 2 a 3 per jaar voordoet (de paar keer dat het zich voordeed per definitie [u:513af1901b]altijd 's avonds[/u:513af1901b]!), nu vanavond toevallig ook weer: Sommige websites zijn dan uiterst traag opvraagbaar, andere zijn even snel als anders. [u:513af1901b]Voorbeelden[/u:513af1901b]: Nu op dit moment traag: www.anwb.nl en www.speedtest.nl Normaal: www.knmi.nl, www.chello.nl, www.nu.nl Een "tracert" op eerstgenoemde laat op een bepaald moment ook waarden zien tussen de 1700 en de 2000 ms. Een downloadtest op speedtest laat dan ook belachelijke waarden zien, Bij de laatstgenoemde voorbeelden allemaal waarden van rond de 10 ms. Betreft een Chello kabelverbinding welke normaal zo rond de 350 kB/sec ligt. Gezien al mijn bevindingen moet het probleem bij Chello liggen. UPC wil dit niet bevestigen, noch ontkennen. Wat ik me afvraag: hoe kan zoiets? Sommige traag, andere normaal.......
Link naar reactie
In voorgaande gevallen duurde iets dergelijks uren; in dit onderhavige geval behoorde het binnen het uur gelukkig alweer tot het verleden. :D Wat niet wegneemt dat ik nog steeds bijzonder nieuwsgierig ben hoe het kan dat er in zo'n geval URL's zijn die met normale snelheid opvraagbaar zijn en een aantal andere die "even niet vooruit te branden zijn". Een downloadtest op www.speedtest.nl kwam uit op ca. 6%(!) van het "normale". Da's natuurlijk niet eerlijk, daar het opvragen van de website zelf al grote problemen gaf. Ligt er dan een of ander knooppunt dwars of zoiets? Ben benieuwd of iemand iets meer kan vertellen over zo'n situatie!
Link naar reactie
Ik denk dat je hier gewoon te maken hebt met bandbreedte. Deze is niet altijd optimaal. Speedtest.nl is maar een momentopname van dat moment op die plaats en op die tijd, en sommige websites kunnen nu eenmaal druk bezocht worden. Al met al hangt het dus gewoon af van het moment dat je zo'n site bezoekt, gewoon niets om je zorgen te maken. Probeer het een andere keer nog een keer (je zal er niet minder om slapen).
Link naar reactie
Bandbreedte? Ik dacht van niet! Dat zou effect hebben op [u:ea7c321a32]alles[/u:ea7c321a32] wat je binnenhaalt. En dat was in dit geval dus niet zo. Bovendien maak ik dit (gelukkig) zelden mee! Dit was typisch een geval van een aantal (willekeurige) websites die, zoals gebruikelijk, "erin flitsen" en wat andere (waaronder speedtest en anwb) waarbij het lang duurde voordat de hele pagina geladen was...... Filevorming op een of ander knooppunt?
Link naar reactie
Je leest niet goed, bandbreedte heeft niet altijd invloed op [b:77af15e1d3]alles[/b:77af15e1d3] wat je binnenhaalt, dit kan ook gewoon aan de website liggen of deze dan al niet niet druk bezocht wordt, en nogmaals laat je niet gek maken door speedtest.nl, de gegevens die je daar binnenhaalt zijn nogmaals [b:77af15e1d3]momentopnames[/b:77af15e1d3].
Link naar reactie
1) Als het een bandbreedte probleem betrof, dan zou ik hier zeker meer last van hebben dan een stuk of 3 avonden per jaar. 2) Als het een bandbreedte probleem zou zijn, dan zou het wel vreemd zijn dat er enkele URL's zeer traag laden (zo dramatisch laag dat ik de letters in de tekst bij het laden kan tellen :wink: ) en dat er enkele URL's zijn die net zo vlot binnen flitsen als anders. In een incidenteel geval kan er eens sprake zijn van grote drukte op een betrokken website, maar niet (plotseling!) bij een stuk of wat tegelijk! 3) Uiteraard vaar ik niet blind op "speedtest"; zeker niet als de index page van de website zelf al 1 minuut nodig heeft om te laden...... Dus als een downloadtest op dat moment op een waarde uitkomt welke ca. 6% bedraagt van de norm, dan mag er toch van een afwijkende situatie gesproken worden. Blijft dus vreemd......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...