Ga naar inhoud

wifi-insteekkaarten

Aanbevolen berichten

Weet iemand iets van Wifi-insteekkaarten? We hebben een probleem om op het internet te komen. Er is een Belkin insteekkaart voor een Speedtouch draadloos modem. Met een Linksyskaart werkt het, maar met een Belkinkaart niet. Bij een ander draadloos modem werkt de Linksys weer niet. Zijn de insteekkaarten niet universeel? Kunnen we zelf iets doen? Vast bedankt. Gerda
Link naar reactie
Thuis heb ik nog steeds geen adsl, dus ga ik met mijn notebook met wifikaart naar anderen toe. Op het ene adres (mijn zoon)vindt mijn kaart (De linksys) wel het draadloze modem, maar ik kan het internet niet op. Daar werk ik op hun computer. Op het andere adres (schoonzoon)gaat het zonder problemen, maar daar heeft onze schoonzoon problemen met zijn wifikaart (een Belkin)om zijn eigen modem te benaderen. Dus werk ik nu met webmail, zwerf van het ene adres naar het andere en thuis heb ik isdn en mijn computer staat dus niet constant open. Ik vind het merkwaardig dat ik op het ene adres wel en op het andere adres geen contact kan maken. Vandaar mijn vraag of die wifikaarten universeel zijn. Gerda
Link naar reactie
Dan moet ik dus mijn pc aanpassen aan het draadloze modem. Ik laat hem eerst het modem zoeken, dan vindt de pc het modem. Dan moet ik een key invoeren in het profiel. Dat lukt, maar dan wordt gemeld dat ik succesvol ben aangesloten op het modem, maar dat ik niet het internet opkan. In het andere geval wordt bij de netwerkinstellingen het draadloze modem vermeld, maar als er dan verbinding moet worden gemaakt, dwz naar het internet, dan lukt het niet. En met mijn pc hoef ik alleen maar de juiste key in te vullen en dan werkt alles. Kennelijk is het modem goed geconfigureerd. We hebben ook alle instellingen van de insteekkaart gecontroleerd, maar konden niets vinden. Volgens mij werkt de ene kaart met het ene modem en de andere kaart met het andere modem. Dus zijn de kaarten niet universeel. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...