anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Delen Geplaatst: 12 april 2007 bij mijn vriendin thuis hebben ze geen draadloos internet. En ikben daar zon 4 dagen per week dus zou wel handig zijn als daar draadloos internet kwam. Dit wil ik graag gaan aanleggen maar ik weet niet precies hoe.Ik weet hoe ik in de router moet komen maar ik weet niet hoe ik hem moet instellen. Dus zouden jullie kunnen helpen. Wat is een makkelijk te instaleren draadloose router? En kunnen jullie me helpen met instaleren omdat ik het zelf ga betalen en ik geen zin heb om ook een monteur te laten komen. Ik weet dat ze hetnet hebben. Mvg Roy Drost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Draadloze router kopen. De naam die je van je ISP hebt gekregen in de router zetten. Beveiliging aanzetten WPA die ook invoeren op de laptop. Let op als de naam die je van je ISP hebt gekregen ook in de "computer" staat de naam van de computer aanpassen aan gezien er niet 2 dezelfde namen in een netwerk mogen voorkomen. En over het algemeen zijn de routers redelijk simpel te installeren. Wat je eventueel ook nog kan doen als extra beveiliging is het MAC filter aanzetten. (niet vergeten de mac adressen van de computers in het allow tabel te zetten ) om te zien wat je MAC adres is. Start >>> uitvoeren >>> CMD (enter) ipconfig/all (enter) O ja vergeet niet het wachtwoord van je router aan te passen. Kind kan de was doen. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 ik heb even rondgebelt ik kan van een vriend een linksys router overnemen. maar wat moet ik allemaal instellen beveiligen kan ik wel maar ik heb thuis ook een linksys router maar weet niet wat ikallemaal moet instellen. mvg Roy Drost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Net wat ik in het eerste berichtje ook zei. Je moet de naam die je van je internet profider hebt gekregen als naam instellen van je router. Beveiliging aanzetten voor je draadloze gedeelte WPA en een WPA-Key aanmaken. deze dien je ook in je laptop in te voeren. verder zou je eventueel je MAC filter aan kunnen zetten. En hier je MAC adressen in zetten in de MAC alow filter. (anders kom je er zelf niet meer in) Je zou eventueel de SSID nog een leuke naam geven. :-) (ik heb als SSID blondedoos) :lol: volgens mij ben ik niets vergeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 het is denk ik iets minder simpel. hangt vooral van het type modem dat je al hebt. doorgaans zittende provider instellingen in je modem, en niet in je router,zoals hiervoor gesteld! voorts heb je soms het probleem dat modem en router hetzelfde adres hebben, en dan kun je dus niets meer instellen...! voor een basishandleiding zie http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 maar ik haal hun modem weg want die linksys is alles in 1. ik kan me nog herinderen dat me oom bij ons ook vci en vpi instellingen moest doen en iets pppoa ofzo. kan dit kloppen? mvg roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Hetnet = KPN adsl VCI/VPI 8/48 PPoA Vmuc en dan nog adsl gebruikersnaam van hetnet en wachtwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 en maar kan ik het ppoa vinden en hoe zorg ik ervoor dat ik het w8twoord kan invoeren? want dit staat niet std in die router heb het probleem ook gehad. edit ik zit nu in me router te kijken en PPPoA moet w8twoord komen enzo maar waar vind ik dan die vmuc Mvg roy drost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Als je inlogt op de configuratie pagina van de router (dus via de webbrowser) dan kun je al die zaken gewoon instellen. Overigens staan dit soort dingen ook gewoon in de handleiding van het apparaat. Mocht je die niet meer hebben, dan kun je die gewoon van de site van Linksys halen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen