anoniem Geplaatst: 6 maart 2007 Delen Geplaatst: 6 maart 2007 De aard van het probleem is mij niet duidelijk maar dit leek me het meest passende subforum. Mijn vader heeft streaming media ontdekt, bijvoorbeeld via omroep.nl. Hij kan probleemloos luisteren/kijken maar [i:951a17e743]zodra hij de stream afsluit[/i:951a17e743] (stopt/ window sluit/ browser sluit) is zijn internet verbinding ook weg. [b:951a17e743]De enige oplossing is het resetten van de router[/b:951a17e743]; het rebooten van de pc werkt niet. De situatie: - internet via de kabel van @Home - kabelmodem - router: Linksys BEFW11S4 - pc aan de router via ethernet kabel - laptop draadloos naar de router beide computers zijn voorzien van Windows XP Home Het probleem doet zich voor op de gewone pc, op de 'draadloze' laptop kan hij probleemloos streaming media beluisteren maar als hij dan de laptop aan de ethernetkabel hangt dan treedt het probleem ook daar op. Met mijn Linux computer (Fedora Core 6) aan de ethernetkabel kan ik gewoon streams opstarten en afsluiten zonder dat er verder iets gebeurt. Voor de duidelijkheid: er is geen probleem met de internetverbinding op zich, streams laten zich opstarten en tijdens het luisteren naar internetradio kan mijn vader ook gewoon blijven surfen. Pas als de stream gestopt wordt is de verbinding weg en moet de router gereset worden. De router, en dan met name daar waar er verschil is tussen draad en draadloze doorgifte, lijkt mij de plek waar ik de oorzaak zou moeten zoeken maar anderzijds heb ik met mijn op Linux draaiende machine er geen last van (geen draadloze verbinding getest) en heeft de router verder nooit problemen gegeven. Ik snap niet wat er gebeurd. Hoe kan een stream de router ontregelen? Is dit een Windows probleem of hebben we iets fout in het netwerk? Als iemand uitleg of een oplossing heeft dan hoor ik dat heel graag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen