anoniem Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Hallo, ik heb een vraag over het vastleggen van de inhoud en datum van plaatsing van een website. De situatie is als volgt: Er is op een bepaalde website een foto geplaatst waarvan de rechten niet zijn betaald. De gene die de rechten bezit van deze foto heeft deze site gespot en wil dit als bewijs materiaal vastleggen op de desbetreffende datum van publicatie van de website. Nu is mijn vraag, hoe kan je een website op inhoud en datum opslaan zodat het later als rechtmatig bewijsmiddel gebruit kan worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Of het je vraag helemaal beantwoord weet ik niet, maar op http://www.archive.org kun je gearchiveerde versies van websites opvragen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 er zijn progjes die je in staat stellen om (vrijwel) hele websites te downloaden. een hele goeie: winhttrack Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 http://www.archive.org Is een leuke tip bedankt. Helaas is alleen de home pagina te vinden en niet de gebruikte foto's. De foto's die gebruikt zijn, zijn eigendom van een modellenbureau. Degene die de foto's op zijn website heeft geplaatst wil de rechten hiervoor niet meer betalen en heeft ze snel verwijdert. Er komt nu een rechtzaak over dit geheel. Mijn idee is meer gericht op vergelijkbare gevallen in de toekomst. Als het modellenbureau in kwestie weer een website spot met onbetaalde foto's, hoe kan dan deze website op juiste datum worden vastgelegd? In de nu aankomende rechtzaak beweert de gene die de foto's onrechtmatig heeft gebruikt dat het modellenbureau de datum van de computer en zo de datum van de (gekopieërde)website heeft aangepast. P.S. Is een en ander niet via de provider van de website te achterhalen?????? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen