Ga naar inhoud

Verbinding draadloos netwerk valt iedere 5 minuten uit

anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben een draadloos netwerk voor internet, de router staat beneden en mijn pc op zolder. Vaak dus een lage verbindingssterkte. Maar soms heeft dat ding dagen dat het internet (dus verbinding tussen pc en router) iedere 5 tot 10 minuten wegvalt. Soms pakt ie het weer op, de andere keer moet ik helemaal naar beneden om de router te resetten :evil: . Wat is mogelijk om dit te voorkomen? Kilootjes afvallen, oke. Maar dat doe ik liever met fietsen dan met traplopen :)
Link naar reactie
Omdat je het zelf al over een lage signaalsterkte hebt denk ik dat het geen hardwareprobleem is. Bij een zwak signaal kunnen storende externe faktoren voor het wegvallen van de verbinding zorgen. Opslossingen: - router op ander kanaal instellen (misschien storen andere wifi-netwerken) - router op centralere plek neerzetten - wireless expander (tussenantenne) installeren. Zet als proef de apparaten eens dichter bij elkaar. Als de boel dan niet meer wegvalt weet je dat het geen hardwareprobleem of instellingenprobleem is.
Link naar reactie
[quote:31d1248177="KeesA"]Omdat je het zelf al over een lage signaalsterkte hebt denk ik dat het geen hardwareprobleem is. Bij een zwak signaal kunnen storende externe faktoren voor het wegvallen van de verbinding zorgen. Opslossingen: - router op ander kanaal instellen (misschien storen andere wifi-netwerken) - router op centralere plek neerzetten - wireless expander (tussenantenne) installeren. Zet als proef de apparaten eens dichter bij elkaar. Als de boel dan niet meer wegvalt weet je dat het geen hardwareprobleem of instellingenprobleem is.[/quote:31d1248177] Ik snap het, maar als ik met mijn laptop beneden (ongeveer 2 a 3 meter van router vandaan) zit dan gebeurt het nog steeds.
Link naar reactie
Had wel gescheeld als je nou zoiets ook in je startbericht had gezet! Kan aan een slechte samenwerking tussen router en netwerkkaart liggen. Ik heb hetzelfde probleem, in wat mindere mate, gehad. Notabene met netwerkkaart en router van hetzelfde merk. Na vervanging van de netwerkkaart door een USB-dongle van een andere merk heb ik nooit meer een wegvallende verbinding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...