Ga naar inhoud

KPN Internet en Spam

anoniem

Aanbevolen berichten

Spam kan ongemerkt verstuurd worden. Wanneer jij een minder up-to-date malware scanner bezit e.d of een scanner die gewoon niet van goeie kwaliteit is (want hierover zijn ook de meningen verdeeld), kan spam echt wel ongehinderd doordringen tot je systeem. Via e-mail worden deze weer verpreid doordat deze dan ook gebruik maakt van adressenin je adressenbestand. Hier merk jij zelf niets van maar de persoon die het ontvangt kan hierdoor erg ge-irriteerd raken. Ikzelf heb geen adressen in het adressenbestand staan, zo kan ik daar zelf in ieder geval nooit de schuldige van zijn. Pen en papier...ja ja u ziet het goed...'Ik bewaar mijn mailadressen op papier' en pas wanneer ik ze nodig heb vul ik gewoon dat adres in en voila. Ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad van personen die van mij 'spam' of 'virussen' hebben gekregen.
Link naar reactie
[quote:dc9add45a8="rsweres"]Spam kan ongemerkt verstuurd worden. Wanneer jij een minder up-to-date malware scanner bezit e.d of een scanner die gewoon niet van goeie kwaliteit is (want hierover zijn ook de meningen verdeeld), kan spam echt wel ongehinderd doordringen tot je systeem. Via e-mail worden deze weer verpreid doordat deze dan ook gebruik maakt van adressenin je adressenbestand. Hier merk jij zelf niets van maar de persoon die het ontvangt kan hierdoor erg ge-irriteerd raken. Ikzelf heb geen adressen in het adressenbestand staan, zo kan ik daar zelf in ieder geval nooit de schuldige van zijn. Pen en papier...ja ja u ziet het goed...'Ik bewaar mijn mailadressen op papier' en pas wanneer ik ze nodig heb vul ik gewoon dat adres in en voila. Ik heb in ieder geval nog nooit klachten gehad van personen die van mij 'spam' of 'virussen' hebben gekregen.[/quote:dc9add45a8] Ja oke bij ons is dat denk ook gebeurd ons ip adres is geblokkeerd van de mailserver van kpn als je spam stuurt van een hotmail/gmail account kan je provider dat dan ook zien want we weten namelijk niet welk systeem besmet is. Als dat niet kan dan moet het wel die van beneden zijn want dat is de enige waar outlook express is ingesteld. Het is erg vervelend want mijn ouders kunnen nou niet meer mailen.
Link naar reactie
Als je KPN een spamware blokker heeft geactiveerd...sommige providers hebben dit standaard, dan worden idd al je mailtjes betreffende 'de bedreigingen' tegengehouden. Zoals ik al zei...heb je adressen in het hotmail/hetnet en of gmail verwijder ze en zet ze op papier of anders in een apart kladblokje...nooit in je adressen bestand. Je provider houdt niet alle mailtjes tegen, alleen deze die in je adressenbestand staan (die dus automatisch ook geïnfecteed raken). Nogmaals wijs ik erop dat wanneer je een niet compleet malware-blokker op je pc hebt staan, je vraagt om problemen. (Er zijn virri die zich nl. automatisch hechten aan je adressenbestand en daarmee ongewenst z'n eigen troep verspreid zonder dat jij dit in de gaten hebt)
Link naar reactie
[quote:acd0623fe6="rsweres"]Als je KPN een spamware blokker heeft geactiveerd...sommige providers hebben dit standaard, dan worden idd al je mailtjes betreffende 'de bedreigingen' tegengehouden. Zoals ik al zei...heb je adressen in het hotmail/hetnet en of gmail verwijder ze en zet ze op papier of anders in een apart kladblokje...nooit in je adressen bestand. Je provider houdt niet alle mailtjes tegen, alleen deze die in je adressenbestand staan (die dus automatisch ook geïnfecteed raken). Nogmaals wijs ik erop dat wanneer je een niet compleet malware-blokker op je pc hebt staan, je vraagt om problemen. (Er zijn virri die zich nl. automatisch hechten aan je adressenbestand en daarmee ongewenst z'n eigen troep verspreid zonder dat jij dit in de gaten hebt)[/quote:acd0623fe6] Maar effe voor de duidelijkheid ik mijn broetje en mijn zus gebrukken hotmail/gmail via de site. Alleen mijn ouders hebben beneden ook een computer en daar si outlook express ingesteld op het adres van de provider dus dat adres wat eindigt op @kpnplanet.nl. Maare kan de provider ook zien of je spam verstuurt als je via gmail of hotmail want dat gaat otch via de server van hotmail/gmail??? ik weet dat het verschillende diensten zijn maar het is ongeveer hetzelfde hotmail/gmail.
Link naar reactie
Providers kunnen ook spam tegenhouden...tis alleen de vraag waarmee doen ze dat en hoe staat dat ingesteld. Allemaal goed en aardig maar wanneer het allemaal erg streng staat ingesteld worden mogelijk ook die mailtjes tegengehouden die geen spam hebben. Overigens gebuik ik Hotmail en Gmail-Crap niet dus ik weet dat niet.
Link naar reactie
Ten eerste hoef je niet steeds een quote te maken als jou reaktie na de mijne komt en ten tweede kun je ook ongemerkt 'spam' binnen krijgen van anderen die niet in je adressenbestand staan. Voor de goede orde, maak zowiezo je adressenbestand leeg. Bij het bezoeken van websites kun je ook ongemerkt besmet raken met malware doordat veel websites ook een log bijhouden wie passeert. Door bewust of onbewust op een advertentie te klikken kan men ook achterhalen wat je IP adres is wat weer gekoppelt kan worden aan een mailadres. Wat ook kan zijn is dat je al veel langer besmet bent...zelfs bij een vorige installatie van windows, omdat je mailadres nu eenmaal bekend is. Eeen radicale oplossing van jou kan zijn om een nieuw mailadres te maken. Bij veel providers is het mogelijk om meerderen aan te maken. Misschien ook een idee om een hijackthis logje te plaatsen bij 'beveiliging & privacy' in dit forum. Nogmaals: malware, is een hardnekkig fenomeen en een bottleneck over het hele 'vervuilde' internet en reken er maar op dat het nog veel erger gaat worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...