Ga naar inhoud

internet modem

anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb kabelinternet en had een 10 meter coaxkabel ik had laatste tijd wat problemen met mijn internet signaal wat steeds slechter werd. mij werd verteld om kortere coaxkabel te nemen zo gezegd zo gedaan deze is ongeveer 15 cm aangesloten heb internet heb me snelheid getest via speedtest en is nog lager dan me 10 meter coax. me modem staat niet dicht bij de tv kan dit soms storing veroorzaken d.m.v zwak signaal? graag jullie reactie hierop
Link naar reactie
sorry was gister lichtelijk geirriteerd dus nog maar poging. Ik heb kabelinternet bij de caiw. laatste tijd heb ik daar problemen mee, verschillende keren gebeld, gemailt maar ik wordt van kastje naar de muur gestuurd. Een medewerker vroeg mij hoelang mijn coax kabel was (10 meter zoiets) hij vertelde mij, veel te lang moest hem zo kort mogelijk maken. zo gezegd zo gedaan korte coaxkabel genomen ongeveer 15 cm maar, mijn signaal is nog steeds slecht ligt dit probleem nu nog steeds bij mij? of kan het ook bij hun liggen? maar mijn modem staat vrij dicht bij de televisie kan dit storing veroorzaken of is dit gewoon onzin?
Link naar reactie
15 cm, is kort, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. (mits goede kwaliteit kabel en contacten aan beide zijden natuurlijk) tv interferentie lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Ik ken mensen met kabel internet (welliswaar @home) die hun modem ook dicht bij de tv hebben staan, en die ondervinden geen hinder. Maw ik denk (afgaande op de gegeven informatie), dat het toch wel eens bij je provider kan liggen.
Link naar reactie
Een correcte aansluiting van het modem is natuurlijk een pré. Modem en tv signaal zijn altijd d.m.v. een splitter gescheiden en heeft geen invloed op het tv signaal of andersom. De lengte van de coax-kabel kan van invloed zijn en mag tussen de 10 en 15 meter zijn, ik heb echter 1 pc aangesloten op kabel die bijna 18 meter is, de rest is draadloos als die aangesloten zijn en het signaal is gewoon ook goed. Verder sluit ik me aan bij 'teebones'. Wil je goed worden geholpen dan dien je het probleem duidelijk te formuleren. Vragen van 'Mijn modem doet het niet goed, wat kan het zijn?' of 'Ik heb een slechte verbinding, waaraan zou dit kunnen liggen?' zijn op zich goede vragen maar blijkbaar worden er relevante zaken gemist als [b:808d0bf7bf]Hoe heb je je netwerk geconfigureerd[/b:808d0bf7bf] en [b:808d0bf7bf] Welke router c.q modem je hebt, welk besturingssysteem etc...[/b:808d0bf7bf] Achtergrondinformatie is altijd belangrijk om je probleemstelling goed in kaart te brengen, hoe minimaal ook. Doe je dit niet dan kun je ook geen antwoord verwachten. suc6 :)
Link naar reactie
Ik heb mijn kabelmodel niet verbonden d.m.v splitter maar wij hebben een kastje waar 2 signalen uitkomen. 1 voor tv en 1 voor mijn modem. ik heb een utp kabel naar mijn router daarop staan mijn 2 computers aangesloten via utp. en mijn xbox via utp. wireless wordt gebruikt voor mijn laptops. wat ik bedoel te zeggen met storing van de tv. is dat ik mijn modem dicht naast de televisie heb staan kan dit geen storing veroorzaken, aangezien ik het mij heb laten vertellen dat er iets zou zijn met straling? :-? Ik heb een linksys wrt 54g router en een docis internet kabelmodem. ik had altijd hoge snelheden via speedtest maar nu is het rond de 50 kb/s er zit dus duidelijk een fout. alleen bij mij of bij hun
Link naar reactie
De installatie moet er als volgt uitzien: Situatie 1: TV kabel komt binnen in de meterkast De groene kabel (in een flat kan dit ook grijs zijn) komt de meterkast binnen, en is aangesloten op een POSF splitter, dit is een splitter met schroefdraad connectoren (F-Connector). Op de ene uitgang zit de TV kabel aangesloten die naar de huiskameraansluiting leidt, op de andere uitgang zit het modem aangesloten. Situatie 2: TV kabel komt binnen in de huiskamer De groene kabel zit rechtstreeks aangesloten op de wandcontactdoos. [b:3769ecb881]BELANGRIJK DETAIL[/b:3769ecb881]: deze wandcontactdoos (hierna 'WCD') mag [b:3769ecb881]geen[/b:3769ecb881] 'rijgdoos' zijn. Dit zijn WCD's waar een coax-kabel inwendig kan worden doorgelust naar bijvoorbeeld een aansluiting op een andere verdieping). Ook wanneer er niks wordt doorgelust zorgt een rijgdoos voor problemen. Enfin, op de WCD hoort vervolgens een CF02 of een MCP03 opsteekfilter te zitten. Dat is een wit doosje met 3 uitgangen: eentje voor radio, eentje voor tv, en eentje voor het modem. Die laatste uitgang is wederom een schroefconnector (F-Connector). Even in het kort: in de meterkast moet op de groene kabel een POSF splitter, [i:3769ecb881]of [/i:3769ecb881]in de huiskamer moet op de eerste aansluiting een CF02 c.q. MCP03 opsteekfilter zitten. Heb je het anders gedaan, bijvoorbeeld een anderssoortige splitter (een t-stukje of zo) gebruikt, of in de meterkast een splitter aangesloten en je modem op de 1e verdieping, dan krijg je storingen. Daarbij is Caiway geen goede provider, maar dat is vast geen nieuws. Is het toch weer een lang verhaal geworden, maar goed, wellicht heb je er wat aan. Nog een tip: als je een kabelmodem gebruikt i.c.m. een router, dan wil het nog wel eens helpen om de snelheid van de ethernetpoorten op 10 megabit / half duplex in te stellen. Werkt vooral goed bij Zeelandnet. Misschien ook wel bij Caiway. O ja, er zijn ook WCD's met 3 uitgangen. Die moet je vervangen door een gewone WCD (liefst Tratec) i.c.m. een CF02 of MCP03.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...