Ga naar inhoud

belangrijke geluistape

anoniem

Aanbevolen berichten

misschien dat iemand mij hier kan verder helpen /verwijzen ik heb een opname "gesprek" opgenomen op een mini memo cassette, is is het zo dat de kwaliteit van deze slecht hoorbaar is , ook omdat het reeds enkele jaren oud is. er staat een gesprek op van mijn overleden vrouw , die voor mij veel betekend, en ik ben bang dat dit verloren gaat. :cry: daarom zoek ik iemand /ergens waar ze deze eventueel kunnen overzetten en het geluid beter kunnen maken maar ik weet niet waaronder ik dit moet zoeken op bijv. Google kan iemand mij daarmee helpen
Link naar reactie
Bij zachte opnames is bandruis erg lastig te verwijderen. Filters filteren namelijk ook klanken zoals de S en de F omdat deze lijkt op ruis. "oud"? Geluidsbanden gaan ongeveer 20 jaar mee zonder veel kwaliteits verlies. Stemmen zitten rond de 500 tot 2 kilohertz, ruis is van alle frequenties. Je zou de band in kunnen laden via je geluidskaart en bewerken met programma's zoals Audicity (freeware). Verder is het zo dat als de opname slecht is ook een computer geen wonderen met het geluid kan verrichten. Garbage in = garbage out.
Link naar reactie
bedankt voor jullie hulp allemaal, maar ik begrijp niets van waaar jullie het over hebben, ik ben niet zo een pc fraek. ik zocht eigelijk meer naar een firma ofd. die zoiets kan uitfilteren en op cd rom zetten ofd. maar ik zou nie tweten waar ze zoiets doen, misschien dat iemand mij een link kan wijzen ergens op het internet ! bij voorbaat dank voor jullie hulp
Link naar reactie
je kunt de recorder aansluiten op je pc toch? Bijna elke pc kan dat. Sluit de koptelefoon uitgang aan op de line input van je geluidskaart. Registreer dan met bv AUDICITY het geluid en ga met de EQ instellingen spelen. Ik heb een home studio (ben ook moderator op een forum over opname) en wil het best doen. Ik woon in Groningen (ver weg denk ik) en heb genoeg apparatuur om dat te doen, geef gerust een pm. Echter besef wel wat in mijn eerste post staat. Er is geen wondermiddel zoals je in CSI wel eens ziet :-? Als de opname gewoon slecht is kun je er weinig mee.
Link naar reactie
[quote="stee0036"]je kunt de recorder aansluiten op je pc toch? Bijna elke pc kan dat. Sluit de koptelefoon uitgang aan op de line input van je geluidskaart. Registreer dan met bv AUDICITY het geluid en ga met de EQ instellingen spelen. quote] zoals jij het nu mij uitlegt klink het idd stuk gemakkelijker, ik ga dat zeker proberen, klein antwoordtje van jou, maar je helpt er mij enorm mee, dank je :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...