anoniem Geplaatst: 14 januari 2007 Delen Geplaatst: 14 januari 2007 Bij ne maat van mij is er een probleem met adsl . op zijn vroegere pc ging alles prima maar hij heeft een nieuwe gekocht en internet wil niet meer functioneren de modem (USB ADSL Modem Annex A) wordt goed geïnstalleerd en het adsl bolletje in de start balk brand groen dus alles in orde . als hij dan verbinding wil maken zegt de pc dat er geen verbinding is het ligt dus in de pc denk ik . de software is ook verouderd denk ik het is de software voor de moden 5.5 van jaar 2001 nu met besturingssysteem xp home sp2 lukt het dus niet zijn vorige systeem was 98 en werkte daar perfect op heeft iemand raad ???? please help me !!!! dank bij voorbaad Mvg Tom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2007 1. Op de site van de fabrikant van het modem geen nieuwe software/firmware aanwezig (voor XP?) 2. Zo niet, dan wordt het een nieuw modem aanschaffen. Het gaan draaien van de oude software in de 'compatibiliteitsmodus Win '98' lijkt me niet handig voor een ADSL verbinding. Hiervoor moet je het exebestand van de installatiesoftware rechts aanklikken en die modus kiezen bij het installeren. 3. De ontwikkelingen m.b.t. breedband gaan snel. Om die bij te houden is vernieuwing van apparatuur soms noodzakelijk. Kun je meteen kijken naar bijv. een router/modem met draadloze optie. Ben je voorbereid op de eventuele -draadloze- aansluiting van meer systemen, terwijl er ook bedrade systemen aan kunnen hangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2007 Is het zo'n groen modem met de vorm van een vliegende schotel? Daar heb ik laatst exact hetzelfde probleem mee gehad. Nieuwste drivers voor deze modems kan je vinden op [url]http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html[/url]. Lees ook goed de instructies, meestal moet je eerst de driver installeren en dan pas de modem in de USB pluggen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen