anoniem Geplaatst: 13 januari 2007 Delen Geplaatst: 13 januari 2007 Ik ontvang de laatste dagen tig mails 'retour' zogenaamd oorspronkelijk verzonden door mensen die mijn domeinnaam in hun emailadres gebruiken dus 'onbekendenaam@mijndomeinnaam.com'. In die retour content worden vervolgens allerlei aandelenadviezen gegeven middels een gif-bestand. Steevast markeer ik deze retourmails als junk. Nu ontvang ik evenmin zakelijke mail meer. Mijn server login-gegevens kunnen niet bij anderen bekend zijn. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat er aan te doen is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2007 Bekijk de headers van de e-mailberichten eens. Misschien is daar een bruikbaar IP-adres uit te halen. Overigens is het vaak zo dat afbeeldingen gebruikt worden om te controleren of de mail is aangekomen. En over het "hoe": Er zijn programmaatjes die mail kunnen versturen vanaf een willekeurig adres, en ook met een willekeurige mailserver en wat scripts kun je dit eenvoudig doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2007 davykager, bedankt voor je reactie. Ik ga eea na en realiseer mij dat ik enigszins naïef ben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen