Ga naar inhoud

ADSL uitbreiding

anoniem

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, Ik word bij verschillende adsl kenners en zaken (zoals primafoon) van het kastje naar het muurtje gestuurd. De ene zegt koop alleen router, de ander zegt een nieuw wireless modem en ga zo maar door. Wat is jullie advies? Dit is mijn situatie: Ik heb een PC met ADSL aansluiting (modem Alcatel Speedtouch 330) loopt via KPN en Xs4all. Nou wil ik binnenkort een notebook kopen en deze in de woonkamer gebruiken (een verdieping lager in mijn woning) voor internet. Ik wil dus tegelijkertijd internet hebben met zowel mijn PC (met draad) als notebook (wireless). Wat moet ik hiervoor nemen? Groet, Rinaldinho
Link naar reactie
Je hebt een router, switch en accesspoint nodig. Deze zijn ook gecombineerd verkrijgbaar. Je huidige apparaat is een kaal adsl modem, met een usb aansluiting. Wil je dit blijven gebruiken, dan heb je een usb router/switch/accesspoint nodig. Ik denk echter dat je beter een multi-pc modem kunt kopen, met zowel UTP aansluitingen als wifi functionaliteit. Qua prijs en bruikbaarheid maakt het denk ik weinig uit. USB is meestal behelpen in deze situatie. Je kunt natuurlijk ook geheel draadloos gaan. Dan heb je een router/accesspoint nodig (kan usb zijn), en een wifi kaartje voor je huidige computer.
Link naar reactie
Het kan toch heel simpel? Draadloze router nemen. Bijna alle draadloze routers hebben 4 poorten op een bedrade computer aan te sluiten. Plus dat je tot over de honderd draadloze systemen kunt aansluiten. Je zet de router in de buurt van je huidige computer. Draadje van PC naar router. Je laptop sluit je draadloos aan en kan door het hele huis staan. Mits je je laptop koop met ingebouwde draadloze netwerkkaart. Die hebben ze tegenwoordig bijna allemaal standaard. Anders moet je voor je laptop weer een USB-kaart of insteekkaart kopen. Zoëen dus: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=O1SL51 Mocht je later met je PC nog draadloos willen dan koop je daarvoor een insteek- of USB uitbreiding voor € 25,-
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...