anoniem Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en weet nog niet zoveel over de PC-wereld. Ik heb 40FTP-accounts cadeaugekregen , samen met 10 MySQL accounts. Op 1 van die FTP-account zou ik een soort [b:9738e52755]muziek-community[/b:9738e52755] willen maken. Dus mensen die normaalgezien muziek downloaden via hun P2P-programma kunnen dan via mijn ftp-server hun muziek uploaden en de andere muziek downloaden. De bezoekers loggen zich in als anonieme gebruikers en kunnen wel uploaden en downloaden, zo is het veilig om muziek te downloaden en te uploaden. Mijn vraag is of dit legaal is, het gaat tenslotte over muziek downloaden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 niet legaal. tenzij het zelfgemaakte muziek betreft waarvan de rechten dus volledig bij de maker liggen en deze wil delen met anderen. maar ik ga er vanuit dat je dit niet bedoeld en het gewoon hebt over illegale mp3 tjes. ik ga geen boze grootmoeder spelen door te zeggen dat je dit niet mag doen. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handeling. maar het mag dus eigenlijk niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Okay, bedankt Dus als iemand een ftp-tje nodig heeft moet je maar mailen en we zien wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Het ligt denk ik net iets gecompliceerder: [url]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/mp3legaal/[/url] Het downloaden auteursrechtelijk beschermde mp3's van een ftp-server voor thuisgebruik is toegestaan. Het aanbieden van deze muziek (uploaden) is dat niet. Als beheerder van een dergelijke server kan je dan ook een torenhoge claim tegemoet zien als je gepakt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 inderdaad. In NL mag je illegale rommel downloaden. Echter, Gebruiken ervan is verboden. Tevens is Uploaden/aanbieden van illegale rommel bij de NL wet verboden. Ma.w. de aanbieder (jij dus) bent dan schuldig in eerste instantie (de uploader in tweede instantie). Jij maakt de mp3's beschikbaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Illegale rommel is in dit geval alleen muziek, voor software is ook het downloaden niet toegestaan (uiteraard m.u.v. freeware etc.). Je mag van software alleen een reservekopie onder zeer specifieke voorwaarden. zie: [url]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 [quote:08887a0772="PS"]Illegale rommel is in dit geval alleen muziek, voor software is ook het downloaden niet toegestaan (uiteraard m.u.v. freeware etc.).[/quote:08887a0772] Ook freeware mag je niet altijd zomaar aanbieden. Het gebruik ervan is dan wel gratis, het verspreiden ervan is niet altijd toegestaan... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen