Ga naar inhoud

Muziek op [FTP-server], Legaal ?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en weet nog niet zoveel over de PC-wereld. Ik heb 40FTP-accounts cadeaugekregen , samen met 10 MySQL accounts. Op 1 van die FTP-account zou ik een soort [b:9738e52755]muziek-community[/b:9738e52755] willen maken. Dus mensen die normaalgezien muziek downloaden via hun P2P-programma kunnen dan via mijn ftp-server hun muziek uploaden en de andere muziek downloaden. De bezoekers loggen zich in als anonieme gebruikers en kunnen wel uploaden en downloaden, zo is het veilig om muziek te downloaden en te uploaden. Mijn vraag is of dit legaal is, het gaat tenslotte over muziek downloaden.
Link naar reactie
niet legaal. tenzij het zelfgemaakte muziek betreft waarvan de rechten dus volledig bij de maker liggen en deze wil delen met anderen. maar ik ga er vanuit dat je dit niet bedoeld en het gewoon hebt over illegale mp3 tjes. ik ga geen boze grootmoeder spelen door te zeggen dat je dit niet mag doen. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handeling. maar het mag dus eigenlijk niet.
Link naar reactie
Het ligt denk ik net iets gecompliceerder: [url]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/mp3legaal/[/url] Het downloaden auteursrechtelijk beschermde mp3's van een ftp-server voor thuisgebruik is toegestaan. Het aanbieden van deze muziek (uploaden) is dat niet. Als beheerder van een dergelijke server kan je dan ook een torenhoge claim tegemoet zien als je gepakt wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...