anoniem Geplaatst: 13 december 2006 Delen Geplaatst: 13 december 2006 Goedemorgen, Ik heb gehoord dat je via een ip achter iemand's adres kan komen. Het probleem is dit, een vriend van mij word digitaal gepest, dus ik wou weten hoe je dan met een ip achter een adres kan komen. Als de persoon word geblokt op die site, zal hij toch een nieuwe aanmaken, vandaar dat ik die persoon persoonlijk wil aanspreken op zijn gedrag. En dat heeft een schrikkende effect dan alleen geblockt worden op de site. alvast bedankt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2006 Een goeie softwarematige firewall zoals Zonealarm, als je die op de achtergrond draait kun je zien bij welk IP-adres de lastpak hoort. Je kunt hem bannen, alleen kan ie als die persoon beschikt over een 'dynamic ip-adres' toch weer opnieuw inloggen. Wat je dan kunt doen is een bepaalde 'Range' blokkeren...bijvoorbeeld als het ip-adres 60.34.451.12 is kun je aangeven dat 60.34.*.* geblokked wordt, hierdoor wordt het al wat moeilijker voor de lastpak om in te loggen omdat veelal de eerste 2 cijferreeeksen vaak hetzelfde blijven. Het nadeel hiervan is dat je hierdoor meer adressen blokkeert die wel onschuldig zijn, tis dus maar net wat je wil :). Voor iemand met een 'static' ip-adres wordt het al een stuk gemakkelijker...hier kun je gewoon de gehele reeks bannen omdat dit adres niet veranderd, vaak pas na een lange tijd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2006 Kijk bij welke internetprovider het IP-adres hoort (www.dnscheck.com) en stuur vervolgens een e-mailtje naar het abuse-adres van die provider. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2006 Kan niet ! Een provider mag geen namen vrijgeven aan partikulieren, ingevolge de wet op de privacy. Je kan wel klacht indienen bij jou en zijn provider, én bij de Politie en dan zal de rechter de provider sommeren de naam vrij te geven om die kwiet te dagvaarden. Je kan ook nooit zelf met een IP iemands adres achterhalen...90 % is variable en het mijne kan binnen twee dagen het uwe zijn.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen