anoniem Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 Ik heb een leuk site-idee, maar vraag me af of het legaal is. Het gaat om de vraag of ik programmainformatie van bijv een schouwburg van hun site mag halen, bewerken en dan in een andere vorm weer op een andere site weergeven? Weet iemand hier meer over? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 dit is nu zo´n typisch grijs gebied. die programma-info is in feite openbare informatie, maar er zit een luchtje aan. en dat kunnen de ´eigenaren´-schouwburgdirecteuren naar believen gebruiken. heb jij een veelbezochte serieuze site dan zal men toejuichen dat jij hun programmering vermeldt, heb je een site zonder wat zij kwaliteitskenmerken vinden, dan zullen ze zeggen: zijn mijn gegevens en daar blijf je af. of ze dat bij de rechter kunnen volhouden is zeer de vraag, omdat ze zelf ook die gegevens al openbaar maken. voorts maakt het uit wat jij voor hebt met ´bewerken en in andere vorm weergeven´. daar zal men eerder met succes bezwaar tegen kunnen maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 Het feit dat het publiekelijk voor handen is, wil nog niet zeggen dat je het mag publiceren, het zal eerder van belang zijn of je er financieel gewin mee hebt of niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen