Ga naar inhoud

Hellup...kom niet op internet

anoniem

Aanbevolen berichten

:x Internet via de Kabel van casema Afwisselend Pc en Notebook verbinding via kabel. Geprobeerd sitecom wireless router voor notebookte configureren. Geen succes en weer ontkoppeld, deze gaat terug naar de winkel. Nu kan ik niet meer via de kabel zoals eerst, met notebook op het net. Krijg nu melding "[b:7b3559221b]beperkte of geen verbindingmogelijkheden[/b:7b3559221b]". Systeem met systeemherstel terug gezet naar datum toen dit wel funktioneerde..... maar HELAAS geen succes. WAT DOE IK FOUT??? Het IP adres is anders op de PC en het Notebook. Dit moet automatisch gaan als ik aangesloten ben. Wifi contact op Notebook is uitgeschakeld eveneens de casema firewall, ook heb ik de windows firewall uitgezet maar geen succes... Wie kan mij op afstand helpen?? :cry:
Link naar reactie
[quote:d086cb9ee4="sjouwer"]voor casema kan je het beste de router er weer tussen zetten en dan van je desktop het mac adres clonen in de router (even zoeken in je router configuratie) tijdens dit proces niet je laptop aan de router hierna moet alle 2 weer internet hebben[/quote:d086cb9ee4] Bedankt voor jullie reactie´s Snap alleen niet wat je bedoelt. Mijn desktop heeft geen wifi en wat is het mac adres?? en bedoel je met clonen, het IP adres van de desktop zoals deze nu is en deze dan in de router omzetten? Zoals je leest heb ik er de balle verstand van. Kan ik mijn IP adres in de notebook niet het zelfde ingeven zoals deze op de desktop staat? Of krijgt iedere PC een andere IP adres vanaf het casema modem toegewezen? OF slaat mijn logica helemaal nergens op.... Hoe komt het bv. dat bij systeemherstel niet de instellingen zoals ze waren weer aanwezig zijn?? Ik vind het een moeilijke materie voor mij. Zodoende wil ik gewoon weer het snoertje met de laptop internetten, maar dat lukt dus niet... puf puf. Groeten, Paula
Link naar reactie
het mac adres is een ander adres dan het beter bekende ip adres het mac adres (weet helaas de betekenis niet) is het hardware adres van de ethernetkaart deze weet casema van je desktop en niet van je laptop casema doet aan mac adres filtering, zodoende kom je met je laptop niet op het internet je kan in je router komen door het ip adres van je router in de adresbalk van je browser te zetten soms is er nog een naam met ww nodig, vaak niet (even je boekje na kijken) door op de tabbladen of menu te doorzoeken staat er ergens mac adres clonen (doe dit met alleen je desktop aangesloten, op een lan poort, liefst poort 1) heirna pas de utp van de modem in de wan poort en de laptop op een andere lan poort hierna moet je met alles kunnen internetten
Link naar reactie
En op mijn vraag om met de laptop weer op het net te komen [b:7682791f46]zonder die [/b:7682791f46]router, wat en waar en HOE kan ik dat dan doen? [b:7682791f46]Waar[/b:7682791f46] kan ik bv het IPadres aanpassen? En kan dit dan hetzelfde adres zijn als op mijn PC??? Of krijgt [b:7682791f46]iedere computer een ander IP adres via het modem [/b:7682791f46]van de casema? Of is het nu een hopeloze zaak en heb ik de boel verpest ??? Wat een vragen hé? Ik leer er wel van, maar nu snap ik het even niet... mvg.
Link naar reactie
je haalt het mac adres (hardware adres van de ethernetkaart) en het ip adres verkregen van de provider door elkaar doordat casema het mac adres filtert kan je niet met 2 verschillende machines (computers) op 1 kabel aansluiting en hier heb je last van jij kan dus niet met 2 computers op 1 aansluiting zitten hoe je het ook went of keert elke netwerkkaart heeft een uniek (op de hele wereld vind je niet een 2e) mac adres
Link naar reactie
[quote:a740c313df="sjouwer"]je haalt het mac adres (hardware adres van de ethernetkaart) en het ip adres verkregen van de provider door elkaar doordat casema het mac adres filtert kan je niet met 2 verschillende machines (computers) op 1 kabel aansluiting en hier heb je last van jij kan dus niet met 2 computers op 1 aansluiting zitten hoe je het ook went of keert elke netwerkkaart heeft een uniek (op de hele wereld vind je niet een 2e) mac adres[/quote:a740c313df] Ik bedoel [b:a740c313df]ook niet tegelijk aansluiten[/b:a740c313df]. Ik [b:a740c313df]haal de PC van de kabel [/b:a740c313df]en [b:a740c313df]plug dan de laptop in [/b:a740c313df] En dat werkte tot voor donderdag prima. Die router breng ik terug dat is geen optie meer. Dus alleen hoe krijg ik de laptop weer zover dat deze connect met casema.kabel. Ik begrijp het toch wel goed dat de PC of de laptop een IPadres krijgen als je deze aan de modem/kabel hangt?? Sorry, dat ik zo onwetend ben, maar ik kan er gewoon niet bij dat de boel het nu niet meer doet.... groetjes. Paula.
Link naar reactie
DAt klopt Paula. Casema kijkt niet naar een MAC adres in dit geval. Dat is alleen van belang als je zonder router met meer dan één computer tegelijk op internet wil ;-) Jou probleem op de laptop is waarschijnlijk een corrupte internet connectie. Ga naar [Configuratiescherm] -> [Netwerk- en internetverbindingen] -> [netwerkverbindingen] Klik de bestaande verbindingen aan en druk op [Del] M.a.w. verwijder gewoon alle aanwezige verbindingen. Daarna start je de wizzard nieuwe verbinding maken op, die in het linker gedeelte van je scherm te vinden is. Maak nu een nieuwe verbinding aan door de vragen die de wizzard stelt even te beantwoorden. Het moet dan weer funktioneren.
Link naar reactie
Hoi Frison, Zo, dat draait weer naar behoren. Voor de zekerheid het modem gereset en een nw. account aanmaken is een eitje.. en paula is weer met dr laptoppie aan het "Kabelen". [b:93a26bb8eb]YES.[/b:93a26bb8eb] Trouwens dat deleten van die verbinding ging niet, gek hé? Maar dat resetten deed wonderen groet uit Zeist en bedankt (allemaal) :lol: [u:93a26bb8eb]Hier mag een slotje op...[/u:93a26bb8eb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...