anoniem Geplaatst: 7 november 2006 Delen Geplaatst: 7 november 2006 Hallo allemaal, Ik heb ondertussen al enkele weken geleden wat nieuwe hardware aangeschaft, waaronder een nieuwe moederkaart, en daarbij krijg je dan natuurlijk ook een andere onboard netwerkkaart. Het probleem is, sinds in die nieuwe hardware heb, komt mijn downloadsnelheid vanaf nieuwsgroepen niet boven de 1000Kb/s uit, terwijl ik voorheen zonder problemen 1800Kb/s stabiel haalde. Ondertussen heb ik ook nog steeds dezelfde internetverbinding, Orange Family, met een downstream van 20Mbps. In de livebox zelf wordt een maximale downstream van 18000Kb weergegeven, dus daar zit het probleem niet denk ik. Ik heb zelf het idee dat het aan mijn computer ligt, alleen vraag ik me af waar dat probleem dan precies zit. Ik heb ondertussen al het een en ander geprobeerd, QoS stond al uit, spyware scans gedraaid, alleen blijft m'n snelheid onder de 1000Kb/s. Deze snelheid is overigens niet alleen bij nieuwsgroepen zo, ook in Firefox zie je bijvoorbeeld vanaf een 1000Mbit server de snelheid stijgen, totdat die tegen de 950Kb/s aan zit te hikken, dan blijft die stabiel doorgaan. Nou is 1Mbps al aardig snel, maar als een hogere snelheid mogelijk moet zijn, heb ik die ook graag :) M'n verbinding ziet er zo uit: telefoonstekker > LiveBox > Sitecom DC-202 router > Computer(s) Iemand enig idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2006 Kijk eens of tcpoptimizer helpt. Je kunt ook de registry patches proberen. http://www.speedguide.net/downloads.php Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen