Ga naar inhoud

Orange ADSL klapt er steeds uit

anoniem

Aanbevolen berichten

Orange ADSL klapt er steeds uit na een paar minuten. Ik had dit twee weken geleden ook al een paar avonden en nu weer. Het adsl valt weg (op mijn modem) en is na een paar seconden weer terug. Volgens de helpdesk-prutsers van wanadoo/Orange moest ik mijn modem opnieuw installeren. (Vreemde oplossing aangezien het probleem niet constant aanwezig is; soms gaat het dagen goed.) Toch maar gedaan (kunnen ze dat iig niet tegen me gebruiken), zelfs een back-up teruggezet. Helaas. het blijft bestaan en is superirritant. Wat kan er nog meer aan de hand zijn ? En als dit blijft bestaan; wat zijn mijn rechten?Al stap ik over een paar weken over naar een fatsoenlijke provider, ik voel me niet geroepen om voor een slechte verbinding te betalen.
Link naar reactie
..... alleen kalmte kan u redden ......... nu weten we nog steeds niet waarom jij denkt dat orange de schuld is. zo maar in de gauwigheid een paar dingen om jezelf eens te checken als je op díe vraag geen antwoord weet: toch niet aanstaan dat de verbinding verbroken moet worden als de post is opgehaald...? alle andere instellingen oké? het kan natuurlijk ook aan je modempie liggen... of aan een klungelig contact ergens in de lijn via splitter naar muurdoos...
Link naar reactie
Sorry hoor Derk; maar ik ben erg kalm. :D Mijn PC's zijn brandschoon; de bekabeling is in orde en geen millimeter verplaatst; het probleem komt tot nu toe alleen voor in de avond tussen 18:00 uur en 22:00 (dit is al drie keer zo geweest). Ik heb het modem opnieuw geinstalleerd; een back-up teruggezet. enz Het probleem is vandaag weer weg en is onafhankelijk van de activiteiten of niet-activiteit. het kan gebeuren tijdens een browser-sessie, download of gewoon tijdens een Idle-situatie.
Link naar reactie
Zucht het is weer zover......... De verbinding wordt telkens verbroken. Vreemd is dat ik geen bandbreedte problemen heb. Ik heb een USB Erisckson HM121dp -modem met ADSL KPN Dial-up via Orange. Orange zegt dat tussen mijn splitter en modem maximaal 2 meter mag zitten. Ik wijs ze er vervolgens op dat het destijds allemaal aangelegd is door een officiele KPN-monteur en dat het zou moeten kloppen. Het heeft jaren goed gewerkt. Orangemedewerker: "tja meneer in 2003 zaten er nog niet zoveel mensen op het internet he...... misschien gebruiken er wel veel mensen bij u in de straat internet tegenwoordig "waarop ik antwoord dat ze dan toch zeker het signaal wel hebben versterkt. Geen antwoord. Als het Orange ligt ga ik maar in de meterkast zitten computeren.... Helaas is er geen internet via de kabel mogelijk hier, dan zou ik dat eens proberen. @Derkdejog Nu heb ik wel mijn geduld verloren :wink:
Link naar reactie
het is dus een dag of wat goed gegaan, kennelijk, dat geeft hoop. net als sjouwer ben ik een en al tevredenheid over orange/kpn. ik vraag me nog steeds af waaróm jij denkt dat het orange signaal wegvalt... hoe meet je dat? en heb je al eens een ander modem geprobeerd (mag je toch wel even van iemand lenen)? die usb gevallen zijn zo langzamerhand wel door hun houdbaarheid heen... zou ik in je buurt wonen, had ik al met een proefopstelling voor je deur gestaan...
Link naar reactie
Waarom zou ik nou denken dat het aan Orange ligt........................misschien wel omdat ik alles al twee keer gechecked (lees hierboven)heb terwijl Orange niet veder komt dan tegenstrijdige adviezen geven. Die telefonisten hebben helemaal niets gecontroleerd behalve of er werkzaamheden aan de hand zijn. IPV technisch te kijken wat er aan de hand is schuiven ze de verantwoordelijkheid iedere keer naar de klant. Ik heb daar geen problemen mee, als ze zelf ook kunnen aantonen dat er bij hun niets mis gaat. Maar dat doen ze niet omdat ze niet eens de moeite nemen om ernaar te kijken.
Link naar reactie
we willen je graag verder helpen. maar opnieuw kom je niet verder dan dat je alles gechecked hebt en ok bevonden, en op gerichte vragen ga je niet in. dan wordt het lastig. ´t is ook vervelend dat je tegenstrijdige adviezen krijgt, maar ook daarmee ligt de technische oorzaak nog niet bij wanadoo. dat iets twee jaar geleden is aangelegd is toch geen argument dat vandaag nog alles goed zit? heb je nu al een ander modem geprobeerd?
Link naar reactie
Het was weer raak vanavond........... (Net zoals vorige zaterdagavond) Ze hebben in het Netwerk onlangs de snelheden verhoogd (er zijn nu snellere paketten mogelijk). Zou het kunnen dat het daaraan ligt en dat de provider wel snellere paketten verkoopt, maar dat technisch nog niet op orde heeft? De helpdesk van Orange heeft iig nog geen één keer gekeken naar de datatransfer en inlogsitutatie ze schuiven het probleem doodleuk af op de klant. (ik heb alles wel tien keer gecontroleerd) Maandag zet ik de betalingen stop; geen produkt>>geen betaling
Link naar reactie
[quote:f786158d7a="raphus"]Denk dat de betaling stopzetten geen zin heeft. Gaat de lijn echt niet beter van werken (incassobureau's zijn ook niet wat je wilt...).[/quote:f786158d7a] Nee da's waar; voel me alleen een beetje machteloos; heb alles gedaan wat in mijn macht ligt en Orange heeft nog niks gecheckt. Gelukkig ben ik binnenkort van Orange af en heb dan nog maar één leverancier ipv een gesplitst contract. Het afschuiven naar de andere provider kan dan niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...