Ga naar inhoud

database op site plaatsen

anoniem

Aanbevolen berichten

geachte, ik heb een beetje een speciale vraag : ik zitmet het probleem dat ik binnenkort hier met mijn praktijk als huisarts stop en mijn dossiers dien over te dragen naar andere collega's; Goed, daar zijn alvast veel manieren voor maar ik opperde eens de gedachte of het niet digitaal kan : kan ik mijn database plaatsen op mijn site zodat men maar moet inloggen op het programma (dus ik zou misschien het programma zelf er moeten opplaatsen) om aan een bepaalde patient te geraken. wschl lukt dit niet maar misschien is er een bolleboos onder jullie die dit probleem kent en een oplossing kan aanreiken ? hartelijk dank bij voorbaat dr Weekx R
Link naar reactie
Dat ligt er maar helemaal aan hoe die database eruit ziet. Gerede kans dat er meerdere onderling gekoppelde tabellen in zitten. Je kunt ze misschien wel naar sql exporteren, en dan online zetten, maar dan is de koppeling ook verdwenen, want de software ontbreekt. En om die nou speciaal te gaan schrijven, of laten schrijven... Kan wel eens een duur grapje worden. Ik neem aan dat je speciale software gebruikt. Heeft die mogelijk een webinterface?
Link naar reactie
even advocaat van de duivel: - die dossiers is bedrijfsinformatie: als je bedrijf overdraagt horen daar toch ook die dossiers bij? - waarom beschikbaar houden: je laat toch gewoon die pc in de praktijk staan? - waarom beschikbaar houden: om je opvolger te controleren? - last but not least: internetsites zijn, tenzij je daar extra veel aandacht en kosten aan besteed, zo onveilig als wat. maak je daar als niet-top-prof een bestand beschikbaar dan komt dat vrijwel altijd overeen met openbaarmaking! als ik jouw (ex-)patiënt was zou ik daar heel grote moeite mee hebben!
Link naar reactie
idd, medische dossiers die via het internet op te vragen zijn (weliswaar met wachtwoord) zijn niet echt veilig. Dr hoeft maar een hacker het op je gemunt te hebben; en hoopies patienten vinden jou iets minder leuk dan; met alle gevolgen van dien. Ik zou het absoluut niet doen; dan maar via een omslachtigere, doch veiligere manier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...