Ga naar inhoud

adsl zonder telefoonlijn mogelijk?

anoniem

Aanbevolen berichten

Volgende maand betrek ik een kantoorruimte (in een bedrijfsverzamelgebouw) zonder internet- en telefoonaansluiting. Deze moet je zelf regelen. Omdat ik m'n mobiel altijd gebruik heb ik geen vaste telefoon nodig. Vanmiddag ben ik op zoek gegaan naar informatie over adsl zonder telefoonaansluiting. Door alle informatie (sommigen gedateerd, anderen weer niet volledig) snap ik er weinig meer van. Is adsl zonder telefoonverbinding mogelijk? Of moet je bij kpn BelBudget nemen en vervolgens nog een adsl-abonn. afsluiten?
Link naar reactie
Je hebt een KPN telefoonlijn nodig, maar geen KPN abonnement. De fysieke lijn/aansluiting moet in je kantoor aanwezig zijn. Er zijn zat ADSL providers die een all-in abonnement aanbieden, dus zij nemen het telefoonabonnement + ADSL voor hun rekening. Je kunt dan zonder KPN abonnement (maar hebt ook geen spraak-telefoonaansluiting via die vaste lijn). OF je neemt KPN budget en een ADSL provider voor alleen ADSL. Derde optie is om mijn eerstgenoemde optie te nemen + telefoneren via ADSL. Antwoord op je vraag: de draadjes van de KPN heb je nodig, een abonnement van de KNP niet.
Link naar reactie
Ok, bedankt KeesA. Dat was het antwoord wat ik zocht. De fysieke lijn ligt er al, deze moet alleen nog door kpn worden gepatcht/doorgeschakeld. Daar zullen ze wel kosten voor in rekening brengen ben ik bang, dus dat moet ik dan nog navragen. Een aansluiting voor spraak heb ik niet nodig. Dit kan eventueel via internte of via m'n mobiel. De lijn is dus alleen voor internet. Voorziet (bijna) iedere provider hierin of zijn het er slechts een paar? Op de websites van de een aantal die ik heb bezocht staat dit niet vermeld namelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...