anoniem Geplaatst: 9 oktober 2006 Delen Geplaatst: 9 oktober 2006 Hallo beste helpers, 1) bij elke PC bewerking (openen en afsluiten files) krijg steeds de melding "dit programma heeft een ongeldige bewerking ...." 2) ga ik naar een ander account van mij dan staat er bovenin altijd een witte rechthoek met blauwe letters "Bewerking is afgebroken; kan Internet Explorer niet openen" 3) Op m'n eigen MSN.nl openingspagina staat onderin "Fout op de pagina" En voorts zie ik "weergeven door dubbelklikken op het waarschuwingspictogram op de statusbalk" Details: Regel 6; Teken 1; Fout: Object wordt verwacht; Code 0; URL http://nl.msn.com Rarara, wie het weet, mag het zeggen. Heel graag ! Vriendelijke groet, AdriaanR Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Probeer eens firefox, en scan je pc met bijvoorbeeld adaware en spybot. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Hallo FTI, Zou je me nog even willen laten weten: 1) ik heb tot nu toe alles met IE6 SP1 gedownload; als ik nu FireFox ga gebruiken, zijn dan alle downloads onder IE weg ? 2) moet ik na downloaden FireFox, IE weggooien ? PS. weet je toevallig iets over programma Free Download Manager ? Is dat programma wel zuiver op de graat ? Want daar komen alle problemen vandaan, denk ik ! Vriendelijke groet, Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 Hoi 1) bedoel je hiermee de downloadgeschiedenis? Die gaat niet weg. De fysieke downloads op je harde schijf trouwens ook niet. 2) Nee, er komt hoogstens een melding of je firefox als standaardbrowser wil instellen. FDM ken ik wel, zelf een tijdje gebruikt, volgens mij wel legitiem. Verwijder het eens en kijk dan of de problemen weg zijn (je downloads blijven bestaan als het goed is :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2006 FTI, Heel veel dank voor je hulp. Vriendelijke groet, Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2006 Is het gelukt? :) Zo ja, post even de oplossing, hebben andere mensen er ook wat aan als ze hetzelfde probleem hebben. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2006 Hallo FTI "Gelukt', zou ik niet willen zeggen; het lijkt meer op een spookhuis. Toen ik met Firefox wilde gaan stoeien, werden de IE6 SP1 nog groter. Ik snapte er helemaal niets meer van. De meldingen "Explorer heeft een fout veroorzaakt op .." kan ik niet meer met OK wegklikken. Evenzo de IE-melding "doch pagina met fouten" en het verschijnsel dat op webpagina's een klein stukje "de bewerking is afgebroken; kan IE niet vinden of starten" zichtbaar is. Het grote probleem daarbij was dat ik een heleboel freeware programma's van derden had opgehaald via Free Download Manager. Veel van die dingen stonden gewoon in FDM zonder dat ik ze echt naar de map Download had gehaald via de gele button in de bar. Die moest ik dus op een of andere manier veiligstellen door ze echt binnen te halen. Nou forget it; nergens was de map FDM met inhoud meer te vinden. Wel een lege FDM map. Ik heb alles en alles aangeklikt en er na uren een venster verscheen met alle programma's; gedownload met een groene V en nog niet gedownload met een rood vierkantje. Nu stond er overal een blauwe zandloper voor. Alle programma-namen + URL heb ik opgeschreven. Een schrijfblok vol. En toen heb ik van alles gedaan om te kijken of ik op een of andere manier echt iets kon downloaden. Vraag me niet wat ik allemaal heb gedaan, maar opeens zag ik dat het Icoontje van ZoneAlarm in vol bedrijf was. Er werd echt gedownload; het ene programma automatisch na het andere. Alles bijelkaar geveegd en zo snel mogelijk op m'n externe harde schijf gezet. Inclusief Program Files, Desktop, Mijn Documenten en Favorieten. Eigenlijk had al besloten iemand te vragen "hoe ik de HD kon schonen en Win98SE opnieuw moest installeren". Nu ik me redelijk onkwetsbaar voelde, heb ik geprobeerd nog wat te herstellen. DOS met scanreg/restore toegepast en talloze malen geprobeerd om IE6 te laten functioneren en heb zelfs een paar patches van Windows Updates binnengekregen. Het leek allemaal goed te gaan, totdat ik zag dat er diverse mappen weg waren. RECYCLED bijvoorbeeld. ZoneAlarm deed het niet meer omdat er een "time.dll" miste. De onverklaarbare files waren wel overvloedig aanwezig. De melding "Explorer heeft een fout m.b.t" zie ik niet meer, maar op webpagina's is nog steeds de tekst "bewerking afgebroken, kan IE niet vinden" zichtbaar. Uiteraard heb ik FDM overal, incl. register, gedielied. Toch springt geregeld het FDM-icoontje in de sytem tray en komt er in SDHelpers "iefdmcks" te staan. Het lijkt wel of er ergens in het systeem een vaak gebruikte file of folder staat die FDM bevat en er niet uit wil. Het zwaarst weegt op dit moment dat ik m'n branders CDRom en DVD niet kan gebruiken. Bij het aanklikken van NERO wordt gemeld "geen WIN-SAPI" aanwezig. Dit zou een zipbestand moeten zijn, maar als de "winsapi.dll" download, komt ie als Notebook bestand - inhoudende abacadabra PC-taal - op m'b desktop te staan. Ook exe-programma-downloads ondergaan deze wijziging. Alles wordt een Notebook-file. Ik weet nog niet wie er het eerst van het balkon gaat, de hele PC-troep of ikzelf. Vriendelijke groet, Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Hallo FTI, Vannacht doorgegaan. Ik wil je nog even wijzen op PCWorld.com, waarvan ik de nieuwsbrief Daily Downlaod op een ander account ontving. Ineens stopte dat en Webmaster geschreven. Hoewel altijd reactie van Webmaster gehad; deze keer taal nog teken. Ook geen reactie op herinnering ontvangen; heel gek ! Klikte ik in oudere Newsletter een URL aan dan kreeg ik niet de gewone PCWorld website, maar een hele vreemde lange - zwart met blauwe lettertjes - website. Ik kon er niets mee. Een uurtje of wat geleden vond ik: http://www.pcworld.com/article/id.127444/article.html?tk=nl.news van Robert McMillan, IDG News Service Hierin wordt gesproken van Malware m.b.t PCWorld. Iets dat de naam HP draagt. In mijn PC, noch aan m'n PC, zit niets van HP, ook geen printer dus. Toch vond ik ik 4 HP files. Als je in dit artikel verder klikt dan vind je iets over wat je in email zou moeten aangeven. Iets met "tracked" erin, geloof ik. ========== Bij het starten van de verkeerde PCWorld pagina, verscheen een Microsoft vensterje (handtekening van fout) met daarin: AppName: iexplore.exe ModVer: 4.10.0.2225 AppVer: 6.0.2800.1106 (dit is IE6 SP1 browser) Offset: 000b214 ModeName: kernel32.dll Het woord "kernel" treft ne, daar AVG Free zegt dat "kernel" has changed. Ook gewijzigd zijn: User.dat en Shell.dat. Volgens de geleerden impliceert "changed" een wijziging, geen virus. Ik ga nu even liggen. Heel graag een reactie van je (ook anderen natuurlijk) Groet, Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Nog heel even, FTI. Een gang van zaken !!! Op dezelfde PCWorld webpagina, bovenin, geklikt op DOWNLOADS: 1) Gekozen voor REGCLEAN 2) Download now 3) bij niet-start, click here 4) melding: Free Download Manager not installed properly (daar heb je haar weer !!) 5) in venster aangeklikt: OK 6) dan opslaan 7) Op desktop: een icoontje "bloke geel hout (?) tussen een lijmklem 8) Aangeklikt: Unzip - Temp(orarily) files, dat lijkt me goed, herinner ik me. Dit zou dus ook een zip.bestand kunnen zijn. Eerder kreeg ik dan een Notebook bestand met abacadabra, zoals eerder gemeld. Vriendeliijke groet, Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 :o Dit begint een beetje op een verschrikkelijke rotzooi te lijken :lol: Ik denk, dat wat u het beste kan doen is het volgende: -Update uw antivirus -Doe een virusscan met Antivir (die heeft u toch?) en laat echt alles scannen. -Download adaware en spybot [url=http://www.lavasoft.de/products/ad-aware_se_personal.php]adaware[/url] [url=http://fileforum.betanews.com/detail/Spybot_Search_and_Destroy/1043809773/1]spybot[/url] -Update beide programmas met de laatste definities -Scan uw gehele pc. -Delete alles dat gedetecteerd wordt -Download Crapcleaner ([b:7eefd19140]Let wel op dat u bij het installeren niet de yahoo! toolbar installeert, dit kan uitgeschakeld worden bij de installatie[/b:7eefd19140]) [url=www.ccleaner.com]Crapcleaner[/url] Doe een registry scan (klik in het linker menu op ''problemen'') en correct alle fouten, maak wel een backup. -Herinstalleer IE 6 sp1 [url=http://www.microsoft.com/windows/ie/ie6/downloads/critical/ie6sp1/default.mspx]IE6 SP1[/url] Mochten de problemen niet over zijn: -Sla al uw belangrijke bestanden op op een partitie en/of een usb-stick (als de brander niet meer werkt...) of floppy. -Herinstalleer windows. Begrijp ik het goed dat u nog windows 98se gebruikt? Misschien is het handig om op windows XP over te stappen, deze wordt vaak beter ondersteund door firewalls en virusscanners (zonealarm wordt bijvoorbeeld niet meer geupdate voor windows 98!!) Wat zijn de specs van uw pc? Verder: de link van pcworld werkt bij mij niet. EDIT: Probeer nog eens de cdrom .dll te downloaden. Als dat niet werkt, PM de link even dan kan ik 'm misschien naar u toesturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Hallo FTI, (FTI is Ouwe rot en A.Ruiter is Junior, edoch 73) Heel veel dank voor Uw antwoord. 1) ANTIVIR heb ik pas sinds een dag of tien. Eerder had ik AVG Free. Maar volgens Mark Donaldson is ANTIVIR beter. 2) Als ik naar INFO ga, waar ook registercontrole zit, dan kan ik daar de Internet Explorer laten herstellen of iets toevoegen. Nou ja, bij mij niet uiteraard, want ik krijg: IE kan niet hersteld worden, voer SETUP opnieuw uit. Dan verschijnt: Wilt U de vorige versie terugzetten. Mijn gedachte is NEEN want ik heb helemaal geen vorige versie; ik gebruik IE6 SP1 al sinds St.Juttemus. Toch maar geprobeerd. Welnu dan probeert ie IE 5.5 te installeren, waarbij er van alles verkeerd gaat. Ik zou derhalve heel graag willen weten hoe U dit varken wast. 3) "PCWorld werkt bij niet". Net vandaag een artikeltje gelezen over Bugs die gebruikt worden om email te tracken. Het betrof PCWorld en de naam die genoemd werd is: HP Ik had inderdaad 4 st. HP files op m'n PC staan, terwijl ik geen printer heb !!?? 4) Van jong tot oud zit me steeds op m'n huid omdat ze willen dat ik XP installeer. Maar ja, ik zie daar als een berg tegenop; dan moet ik weer van alles uit m'n hoofd leren. Ik hoor heel graag van U. Best regards, Adriaan PS. Voor in geval dat ! Weet U waar ik iets kan vinden over het compleet schonen van m'n HD en windows (98SE) opnieuw installeren > step by step graag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Ik zou eens proberen IE geheel te verwijderen, en deze dan opnieuw te installeren via de link in mijn vorige post. [b:2c687a7f4a]IE6 verwijderen:[/b:2c687a7f4a] [quote:2c687a7f4a] Internet Explorer 6 verwijderen Voer de onderstaande stappen uit om Internet Explorer 6 te verwijderen van een computer waarop Windows 98, Windows 98 Tweede editie, Windows NT 4.0, Windows 2000 of Windows ME is geïnstalleerd. Opmerking Voor het installeren en verwijderen van Internet Explorer 6 onder Windows NT en Windows 2000 moet u over beheerdersrechten beschikken. Dit betekent dat u ook beheerdersrechten moet hebben wanneer u de computer de eerste keer opstart na het installeren of verwijderen van Internet Explorer 6. 1. Klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Software. 2. Open het tabblad Installeren en verwijderen, klik op Microsoft Internet Explorer 6 en Internet-werkset in de lijst met geïnstalleerde programma's en klik op Toevoegen/verwijderen. Opmerking Internet Explorer wordt niet vermeld onder de optie Software van het Configuratiescherm als u de uninstall- (of back-up-) informatie voor de vorige versie van Internet Explorer verwijdert. Als u in Windows 2000 een service pack installeert, wordt ook Internet Explorer uit de optie Software verwijderd.[/quote:2c687a7f4a] --------------- Hier vind u een goede stap voor stap installatie voor windows 98: [url=http://www.schoonepc.nl/windows9x.html]klik[/url] --------------- [quote:2c687a7f4a] Van jong tot oud zit me steeds op m'n huid omdat ze willen dat ik XP installeer. Maar ja, ik zie daar als een berg tegenop; dan moet ik weer van alles uit m'n hoofd leren. [/quote:2c687a7f4a] Dit valt wel mee. Het is in ieder geval veiliger ivm virussen enz. Maar als u dit niet wilt dan kunnen we u niet dwingen natuurlijk :) Succes! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen