Ga naar inhoud

Netwerkkabel niet aangesloten.

Aanbevolen berichten

Op mijn scherm verschijnt de knipperende mededeling, "Netwerkabel niet aangesloten". D.w.z. hij werkt voor een seconde en geeft dan weer de melding etc. Mijn router is een Linksys, zowel geschikt voor bedraad als draadloze verbindingen. Bij gebruik van de bedrade (4 poorten mogelijk) aansluitingen komt genoemde melding in beeld. Wanneer ik echter de ethernetkaart instelling van Auto afhaal en op 10 Mbps (duplex) zet werkt alles naar behoren. Maar dan ook alleen op die instelling. Die gebeurd bij beide aangesloten computers, een laptop (Windows XP Proffesional), een desktopcomputer met Windows XP (Oemversie). Is er is mis met de router? Of is het toch iets anders? Hartelijk voor uw hulp, Ben.
Link naar reactie
Herhaaldelijk de gateway gereset. Nieuwe kabels getest. Ethernetkaarten vervangen en getest. Het probleem blijft, moet dus volgens mij in de gateway (modemrouter draadloos met 4 poorten voor bedraad) merk Linksys WAG 54 G zitten. Overigens blijkt wanneer je de kreet "netwerkabel niet aangesloten" intikt in Google dat dit probleem vaker voorkomt, echter een oplossing las ik nog niet... Ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...