anoniem Geplaatst: 2 oktober 2006 Delen Geplaatst: 2 oktober 2006 Hi, Sinds een week of drie heb ik een heel eigenaardig verschijnsel: om klokslag 22:30 uur ben ik mijn Internet verbinding kwijt. Ik heb 2 PC's, met op allebei zowel WXP-Pro als W2K-Pro en het verschijnsel doet zich onder alle 4 de OSsen voor. Mijn provider, Planet, lijkt het ook niet te weten. Ik gebruik de USRobotics 9106 Gateway en in beide PC's de USRobotics 5416 Wireless PCI adapter. Vanaf 22:30 uur kan ik nog wel vanaf de PC in de Gateway frutten, maar naar buiten toe lukt niet meer. Ik heb zelf het idee, dat ik op de een of andere manier iets binnen gehaald heb, dat een tijdslimiet voor Internet heeft ingeschakeld, maar ik heb geen idee wat. Ik heb wel al in het register gezocht naar "22:", maar dat leek me wat al te eenvoudig. Dan ook niets gevonden. Heeft iemand enig idee, wat dit kan zijn? Of een suggestie waar ik moet zoeken? Alvast bedankt, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 aangezien op het op beide pc's en en beide os-en zich voordoet, zou ik starten met zoeken in de gedeelde netwerkcomponenten, dus modem en evt router. De kans dat je op alle 4 de os-en dezelfde "besmetting" hebt opgelopen is niet zo heel groot lijkt me... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 Nou, schiet mij maar in een kapotje. Gisteravond 22:29 uur: zat op het internet; om 22:35 nog steeds en om 23:15 ook nog. Hier begrijp ik echt niets van. Alhoewel, ik heb wel een verdenking. Ik heb een week of wat geleden ACDSee Pro geïnstalleerd. Of m'n installatie-tijdstip samenvalt met het begin van m'n 22:30 uur probleem, weet ik niet zeker, ze zitten wel bij elkaar in de buurt. Maar goed, het programma beviel me niet, dus heb ik het gisteren op de dag weer uninstalled. En zie, 's-avonds blijkt (gelukkig) m'n tijdslimiet verdwenen. Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen, dat het door ACDSee is veroorzaakt, maar de uninstall is wel de enige verandering die ik aangebracht heb. Ben benieuwd, of ik vanavond na 22:30 ook gewoon kan blijven internetten. Iedereen bedankt voor het proberen dit probleem op te lossen. Marcel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen