Ga naar inhoud

Thuisnetwerk wil niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier 2 computers, beiden met windows XP Pro, de ene met SP1, de ander met SP2. Ik wilde hiertussen een netwerkje aanleggen. Dus ik benodigde spul gekocht, aangesloten, en het internet werkte meteen op beide pc's. Ik wilde een netwerk, dus die netwerkwizard van MS uitgevoerd, installatiediskette voor andere pc gemaakt en geprobeerd om deze op de andere pc uit te voeren... Geprobeerd, want als ik er op druk gebeurt er niets, geen nadenken ofzo, er gebeurt niets. Rechtermuisknop en ''uitvoeren als'' werkt ook niet. De gebruiker heeft volledige admin rechten... Nou, dacht ik, dan ga ik maar eens vanaf de pc met XPPRO SP2 *waar die installatiediskette niet werkte* een netwerk aanleggen, en dan de diskette op de andere pc uitvoeren. Maar als ik op ''een nieuw thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk installeren'' klik, gebeurt er ook niets :-? ... (draadloos netwerk instellen etc werkt gewoon...) Windows firewall geeft dit aan: [img]http://img73.imageshack.us/my.php?image=naamloosju7.jpg[/img] Herstellen werkt niet. Kortom, het lijkt alsof een of andere service niet goed staat, of dat deze pc geen admin rechten heeft *die die dus wel heeft*... Nou een heel verhaal... :roll: Heeft iemand een oplossing?
Link naar reactie
[quote:c7a856f86c="FTI"]:lol: Ja ik heb op beide pc's iets gedeeld Ja, maar bij pc met xp sp2 kan ik dus nieteens zo'n netwerkwizard krijgen, werkgroepnaam instellen zit er dus niet bij.[/quote:c7a856f86c] Natuurlijk wel. :) Rechtsklikken op "Deze computer", dan Eigenschappen -> Computernaam -> Wijzigen. Daar kun je ook de werkgroepnaam opgeven/wijzigen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...