anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 Mijn (Speedtouch)modem heeft 1 uitgang. Daar heb ik 1 pc op aangesloten, maar ik wil daar 2 pc's op aansluiten. Kan dat en zo ja: wat is de simpelste manier om dit te doen? bvd voor de reacties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 Een router met ingebouwde switch. Je modem zou een ingebouwde router kunnen hebben (bijvoorbeeld speedtouch 510), en dan heb je alleen een switch nodig. Als je ooit van plan bent draadloos te gaan werken, kun je ook meteen een draadloze router (met utp aansluitingen) aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 Ik héb toevallig een draadloze router: Philips Wireless Basestation CPWBS001. Heb ik ook aangesloten gehad, maar daarna gaf de internetverbinding geen sjoege, terwijl het modem wel aangaf dat er een volledige verbinding was. Heb e.e.a. dus maar weer snel verwijderd. Suggesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 in de router meot je misschien het macadres clonen van de hoofdcomputer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 Uiteraard, zoals sjouwer aangeeft: alleen aansluiten werkt niet. De ene ISP eist een MAC adres, de andere een "computernaam". Deze laatste heb je bij het abo gekregen. Bij het werken met een router zullen dit soort gegevens "herkend" moeten worden, anders gaat het feest niet door......... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 een hub, heb je ook geen problemen als je ff een servertje wil starten ofzo. Ik gebruik deze: [img:ed0f15f984]http://img.clubic.com/photo/00028451.jpg[/img:ed0f15f984] Nooit problemen mee gehad ofzo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 @koenie12345 we hebben nog geen verdeler van ip nummers. dus een router moet er nog tussen en een hub is eigenlijk uit de mode daar een switch beter is en ongeveer de zelfde prijs (of goedkoper) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2006 nee nee nee, zeker geen router er tussen, dat gaat bij speedtouch modems dubbelop, je kunt alles instellen in de instellingen van de modem (port forwards bijv. Je geeft dan gwoon het netwerk IP van die PC op) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2006 Ik hoor het al: voor jullie is dit gesneden koek. Voor mij dus niet. Zou het niet mogelijk moeten zijn een soort verdeler of splitter er tussen te zetten, die dus een signaal verdeeld in twee (dezelfde) signalen - desnoods met een versterker ertussen zoals bij een kabelsplitter voor TV en radio? dan heb je ook hetzelfde signaal voor meerdere TV's en radio's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2006 als je reeds een intern ip nummer hebt is een switch bij de computers voldoende je krijgt je kabel van de router op aansluiting 1 en de computers op 2 en 3 (mag ook op 4 of 5) een utp signaal kan je niet zo maar splitsen als een antenne kabel of audio signaal een switch of router zorgt ervoor dat de pakketjes netjes na elkaar worden geplaatst en niet door elkaar gaan lopen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2006 Er zijn meen ik wel splitters, maar die zijn vrij onbetrouwbaar. Een switch heb je al vanaf 10 euro. Paar kabeltjes erbij, en het werkt perfect. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2006 Het is voor elkaar, inderdaad met een switchbox. Gelukkig blijkt het toch simpel te kunnen en ook goed te werken! Iedereen bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen