Ga naar inhoud

Wireless LAN werkt niet..

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis een netwerk, die is geconfigureerd door mijn broer. Hij heeft hem beveiligd met WEP, en broadcast uitstaan. Als ik de key invul, wil hij echter geen contact maken. ik zie het netwerk zelfs niet eens, ook al heeft hij (als test) broadcast uitgezet... Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb een speedtouch modem, een atheros netwerk kaart in een toshiba 110-103. BvD Peter
Link naar reactie
1. Begin eens de netwerknaam WEL uit te zenden. Dan kun je tenminste zien of je laptop 'm oppikt. De broadcast zet je gemiddeld pas uit als alles perfekt werkt. 2. Heb je op je laptop de hardwarematige knop of de toetsencombinatie gebruikt om je WIFI aan te zetten. Ik weet niet of dat bij Toshiba een knopje is of dat het toetsen zijn (meestal een combinatie met de Fn-toets). 3. Stel eerst het netwerk eens in werking ZONDER beveiliging. Dan heb je tenminste zekerheid over de werking van de netwerkkaart, de router en weet je zeker dat er goed kontakt tussen beiden plaatsvindt. 4. Begin anders gewoon even opnieuw met het instellen van je netwerk. Wellicht is dat sneller dan eindeloos te gaan zitten puzzelen. Moelijk is dat niet met bijgaande, stapsgewijze handleiding: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html
Link naar reactie
[quote:3d072fced7="KeesA"]1. Begin eens de netwerknaam WEL uit te zenden. Dan kun je tenminste zien of je laptop 'm oppikt. De broadcast zet je gemiddeld pas uit als alles perfekt werkt. [/quote:3d072fced7] Dat is idd te proberen! [quote:3d072fced7] 2. Heb je op je laptop de hardwarematige knop of de toetsencombinatie gebruikt om je WIFI aan te zetten. Ik weet niet of dat bij Toshiba een knopje is of dat het toetsen zijn (meestal een combinatie met de Fn-toets). [/quote:3d072fced7] Dit is een knopje en een Fn-toets, beide staan aan. [quote:3d072fced7] 3. Stel eerst het netwerk eens in werking ZONDER beveiliging. Dan heb je tenminste zekerheid over de werking van de netwerkkaart, de router en weet je zeker dat er goed kontakt tussen beiden plaatsvindt. [/quote:3d072fced7] Ik ga proberen mijn broer over te halen, dat hij dat even doet. Ik heb nl geen wachtwoord ed.. :( [quote:3d072fced7] 4. Begin anders gewoon even opnieuw met het instellen van je netwerk. Wellicht is dat sneller dan eindeloos te gaan zitten puzzelen. Moelijk is dat niet met bijgaande, stapsgewijze handleiding: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html[/quote:3d072fced7] Het lijkt me idd het beste om gewoon alle beveiliging eruit te gooien, en kijken wat er kan. Zou het kunnen dat bij mij WEP niet werkt, zodat ik perse WPA moet gebruiken? Peter
Link naar reactie
Als het aan mij ligt, gebruikte ik vorige week al WPA.. Maar helaas, zoals ik al zei, beheert mijn broer het netwerk. Hij gebruikt linux. Als de verbinding dan eens stoort oid, moet hij handmatig opnieuw connecten bij WPA, bij WEP niet. Daarom wil hij eigenlijk geen WPA.. :( 't is me tot nogtoe niet gelukt hem over te halen.. Peter
Link naar reactie
In Windows kun je dat inderdaad niet instellen. Als je je kanaal in de router wijzigt pakt Windows dat automatisch op. Dat gaat alleen tot kanaal 11. Je mag je broer wel eens met een scheef oogje aankijken: de standaardrange voor de meeste routers is kanaal 1-11. Het verbaast me dat er uberhaupt een kanaal 12 opzit. Hij heeft wel iets exotisch gekozen.
Link naar reactie
[quote:8bad231341="KeesA"]In Windows kun je dat inderdaad niet instellen. Als je je kanaal in de router wijzigt pakt Windows dat automatisch op. Dat gaat alleen tot kanaal 11. Je mag je broer wel eens met een scheef oogje aankijken: de standaardrange voor de meeste routers is kanaal 1-11. Het verbaast me dat er uberhaupt een kanaal 12 opzit. Hij heeft wel iets exotisch gekozen.[/quote:8bad231341] ;) Oke. dus het was net toevallig die ene uitzondering die windows niet aankan. Tzal aan de router liggen dat deze het aankan.. (speedtouch). kzal m idd eens even aankijken ja! :) Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...