anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 Sinds ik ongeveer een jaar geleden ben overgestapt van HCCnet naar Wanadoo internet, heb ik vaak problemen met de Livebox van wanadoo. Het gebeurd vaak dat ik gewoon geen internet meer heb. De LAN verbinding bestaat dan nog wel (dat komt denk ik omdat er een HUB tussen staat). Als ik geen internet heb, is de Livebox ook volledig vastgelopen (denk ik), als ik namelijk naar 192.168.1.1 ga, krijg ik een scherm met 'deze pagina kan niet geladen worden'. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Hij staat in de meterkast (waar het overigens niet echt warm is), hier is alleen weinig luchtbeweging. Ook is de internetverbinding (als die online is/blijft) redelijk instabiel. Ik heb het namelijk meerdere malen getest met www.speedtest.nl en de snelste waarden die ik kreeg waren: Download: 834,9 KByte/sec Upload: 79,5 KByte/sec Connection: 493.0 conn/min Ping test NL: 35 ms Als ik het idee heb dat mijn internet langzaam is, doe ik speedtest nog eens, en krijg ik waarden als 50 kbyte down en 3,9 Kbyte up. Zodra ik de livebox opnieuw heb opgestart, is internet weer een stuk sneller (weer op de hoogste waarden). kan het zijn dat de livebox gewoon 'corrupt' is (al kapot sins installatie?) [edit] voor degene onder ons met een goed geheugen, [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162505&highlight=livebox]deze[/url] topic had ik inderdaad al geopend, maar hierin ging het vooral over de laptop, wat, na onderzoek, niet het probleem blijkt te zijn :wink: Het leek mij dus beter om een nieuwe topic te openen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 Had je nog de dhcp server uitgezet, en alle adressen handmatie ingevoerd? Bij mij zijn alle problemn met de livebox nog steeds over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 ja, heb ik geprobeerd, helaas zonder succes :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 Ook al een keer een hard reset gedaan? Miss een foutje in de software, en anders is orange bellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 hoe bedoel je precies een hard reset? Ik heb wel eens bij het menu (192.168.1.1) op 'reset' gedrukt (toen waren ook alle opengezette poorten weg). Orange bellen is inderdaad mijn 2e keus, maar meestal worden dingen sneller en duidelijker opgelost hier dan bij een klantenservice :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 De livebox reset je zo: Livebox resetten Reset de Livebox door de volgende handelingen uit te voeren: * Haal de spanning van de Livebox af. * Druk de reset knop in (RST knop onder op de Livebox, zie plaatje) en houdt deze ingedrukt als u de spanning weer aansluit. * Houdt de reset knop ingedrukt. De lampjes bovenop de Livebox gaan nu één voor één branden en daarna gaan ze korte tijd allemaal tegelijk branden. * Dan gaan de twee buitenste en de middelste lampjes branden (Wifi, data en error lampje). Dit is het teken dat de modem teruggaat naar de fabrieksinstellingen en de modem reboot. * Laat de reset knop nu los. Stap 2: Verbinding met de Livebox herstellen Kies het type verbinding u gebruikt. Ethernet of USB verbinding: Na het resetten van de Livebox komt ethernet of USB-verbinding weer automatisch tot stand. De Livebox geeft de pc automatisch een IP-adres (via DHCP). Ga verder met Stap 3. Stap 3: Livebox instellen In alle gevallen (Ethernet, Wifi of USB) kan een verbinding met de Livebox worden gemaakt via de browser. * Open Internet Explorer en type in de adresbalk het ipadres van de Livebox in. * Livebox via USB-kabel: 192.168.2.1 * Livebox via WiFi: 192.168.3.1 * Livebox via Ethernet (rood): 192.168.5.1 * Livebox via Ethernet (geel): 192.168.6.1 * De configuratiepagina van de Livebox opent automatisch in het scherm Internettoegang. * Vul de gebruikersnaam en wachtwoord die u van Wanadoo gekregen heeft in en druk op Toepassen. * Er verschijnt een pop-up scherm waarin gevraagd wordt om de gebruikersnaam en wachtwoord van de Livebox. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde: admin. * Kies voor Wachtwoord onthouden zodat deze gegevens bewaard worden. * De Livebox gaat vervolgens een verbinding proberen te maken. Wacht tot er staat: Welkom bij Wanadoo. Uw internetaccount.... * Doe vervolgens NIETS met de Livebox. Deze gaat nu naar firmware-updates zoeken. * Wanneer de Livebox nieuwe firmware aan het ophalen is, gaan alle lampjes tegelijk knipperen. Doe nu zeker niets met de Livebox. * Wacht tot de Livebox klaar is met rebooten. Wanneer het @<hidden> gedurende een minuut continue brandt, is de Livebox is volledig gereset en weer operationeel. De configuratie is vanzelf volledig opgeslagen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen