Ga naar inhoud

Regen van "Tha Page cannot be Displayed"

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb dit item al eens eerder aangekaart. Zonder dat ik toendertijd veranderingen heb doorgevoerd is het op een gegeven moment een stuk beter gegaan en was ik haast tevreden over mijn toch nog zeer langzame (64kbit/s) ADSL verbinding. Maar de laatste week is het weer hopeloos en iedere keer als ik een site aanroep word ik tenminste 1 keer geconfronteerd met "The page cannot be displayed". Vooral overdag is het hopeloos. Om zover te komen om dit bericht in te tikken heb ik die melding 4 keer gezien!! En iedere keer duurt het 5 tot 20 seconden voordat ik zie "The page....." Nu de vraag. Is er een testprogramma (in Windows of te downloaden) om de verbinding naar Internet te testen om uit te vinden waar het probleem zit? Ik gebruik zowel Win2000 prof als WinXP prof., welke beiden hetzelfde probleem geven. Verder heb ik een ZTE 831 modem, een Sitecom router. en de Kerio firewall. De WinXP firewall staat uit. Ik wil zeker niet suggereren dat het probleem buiten deze computer zit, maar heb het idee van wel: de Server. maar hoe kan ik dat testen.... MVG perloc
Link naar reactie
Dit is wel wat ik zoek, maar geeft niet de informatie waar het mis gaat. Er zijn een heleboel "Request timed out"s te zien, sommige bereiken uiteindelijk de gezochte site, van anderen krijg ik de melding "Destination net unreachable" en er zijn er ook die gelijk in het begin aangegeven "Unable to resolve target system name ............." b.v. www.kpn.nl Die bestaat kennelijk niet. Wat ik zou willen weten is of de "Request timed out" de oorzaak is van de melding "The page cannot be displayed". Is dat zo? In dat geval zou die "Time" moeten worden verlengd. Is dat dan mogelijk? En zoja, waar kan ik dat dan veranderen? Het lijkt erop dat in druk internet verkeer de langzame verbindingen (zoals de mijne) minder tijd krijgen voor verbinding te maken dan de snellere. Hoe zit het hiermee? Dit leid ik af uit de "timed outs" tussen de verschillende 4x3 cijferige nummers die worden gepasseerd. MVG perloc
Link naar reactie
Hoe kom ik achter het DNS adres van mijn provider? Waar moet ik dat zoeken? In mijn Sitecom router is het DNS adres niet ingevuld, evenmin trouwens als de default gateway. Is blank. En wat is goed met TRACERT en wat niet? Dat ie uiteindelijk de site heeft bereikt is goed? Het valt me wel op dat met tracert het veelal aanmerkelijk langzamer gaat dan met IE. Ik heb getracht met het resultaat van "tracert nu.nl" een copy/past hier te plaatsen met Img van dit edit venster. Gaat niet, dus ik kan niet laten zien hoe goed/slecht dit is gegaan. MVG perloc
Link naar reactie
Een makkelijke test om te kijken of de DNS goed staat is om niet www in de browser in te typen, maar bijv. http://62.69.184.230 . Krijg je deze ook niet direct in beeld dat is het zeer waarschijnlijk geen DNS probleem. De DNS van de provider kunt je: - aan hen vragen op of hun website kijken (vaak is het zoeken hoor!!) Een goede test is het volgende 's te doen (mocht het echt een DNS probleem zijn): ga naar je DOS venster en typ: ipconfig /all je krijgt een lijstje met allerhande nummers, wat staat er bij IP-adres en wat staat er bij DNS? -- knippen en plakken in DOS is niet echt fijn. Dat je tracert langzamer gaat dat kan kloppen, dat had ik hier ook. Dus dat is geen reden tot zorgen.
Link naar reactie
Het is moeilijk om te testen of het rechtstreeks intypen van 62.69.184.230 beter/anders gaat dan www.nu.nl omdat het niet altijd mis gaat. Nu ging het bij beiden goed. De laatste twee dagen gaat het beter, maar heb af en toe nog steeds "last". Ik heb een Sitecom router waar ik veel problemen mee heb gehad. Dat is via de site van Sitecom opgelost. In de router staat: IP 192.168.1.254 DHCP is disabled en verder is de modem ingang niet gebruikt, maar is het modem aangesloten op een van de vier uitgangen. Dit alles op instructie van de helpdesk van Sitecom en is hier in dit forum breed uitgemeten een maand of twee geleden. Het probleem bij normale aansluiting was dat uploaden van mail bleef steken. ipconfig /all geeft aan: IP 192.168.1.2 (dit is anders dan in de router) Gateway 192.169.1.1 DHCP 192.168.1.1 DNS 192.168.1.1 Zou het verschil in de IP's de problemen kunnen veroorzaken? MVG perloc
Link naar reactie
[quote:b35b041bd9="perloc"]Zou het verschil in de IP's de problemen kunnen veroorzaken? MVG perloc[/quote:b35b041bd9] Dat zou heel goed kunnen. Het lijkt me dat die van de router 192.168.1.1 of 192.168.1.254 moet zijn. Als je voor 1.254 kiest zul je de gateway/dhcp/dns moeten aanpassen op de pc. Al ben ik van dhcp en dns niet zo zeker, aangezien dhcp uitstaat op de router.
Link naar reactie
Heb het even geprobeerd om IP en/of DNS adressen te veranderen. Als ik dat doe kan ik geen enkele site meer openen... Dus het is duidelijk dat ik daar van af moet blijven. Eens even redeneren. Ik moet een w.x.y.z adres aanroepen om een bepaalde site te openen. Nou moet die site weten waar dat vandaan komt. Dat weet ie want dat komt van mijn server. Mijn server moet weten waar het antwoord naar toe moet. Daar heeft hij mijn adres a.b.c.d voor. a.b.c.d is het eerste adres wat mijn server op de route naar mijn computer tegenkomt: dat moet in het modem staan. Het modem stuurt dat door naar mijn router met adres e.f.g.h want daar kwam de vraag vandaan. Dus als ik e.f.g.h vastzet in mijn netwerkkaart dan heb ik een conflict, want dat is het adres van mijn router. Dus het lijkt me logisch dat het mis gaat. De vraag is wie weet het beter. Ik wil deze redenering graag inruilen voor een juistere. perloc
Link naar reactie
[quote:bd12d5578f="perloc"]Nu staat alles nog automatisch. [/quote:bd12d5578f]Je bedoelt dat de instellingen van de netwerkkaart op je pc aangeven dat hij automatisch een ip-adres moet verkrijgen? (zie [url=http://ludit.kuleuven.be/internet/kotnet/images/wxp_eigenschappen-TCPIP.gif]dit[/url] plaatje) Als dat zo is vind ik het vreemd dat je router aangeeft dat DHCP uitgeschakeld is. Dat betekent dus dat je router niet automatisch een ip-adres toewijst aan de apparaten die op de netwerkpoorten zijn aangesloten. Dit is waarschijnlijk zo, omdat het modem ook is aangesloten op een netwerkpoort. Probeer eens het volgende: In xp: Ga naar de instellingen van de LAN-verbinding Kies voor het Internet Protocol (TCP/IP) Klik op Eigenschappen Activeer op het tabblad Algemeen de optie "Het volgende IP-adres gebruiken" Vul nu in het vak "IP-Adres" de waarde 192.168.1.2 in. Vul in het vak Subnetmasker de waarde 255.255.255.0 in. Vul in het vak Standaardgateway de waarde 192.168.1.254 in. DNS-instellingen hoef je, volgens mij, niet te veranderen. Klik op ok. Mocht je geen xp gebruiken gebruik dan de tabbladen "IP-Adres" en "Gateway" bij de TCP-IP eigenschappen. Ga nu naar Start > Uitvoeren > cmd [enter] Typ nu ipconfig /release [enter], gevolgd door ipconfig /renew [enter] typ nu "ping www.nu.nl" in. Wat krijg je te zien? wat is je internetprovider trouwens?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...