anoniem Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Wat kan ik uit het volgende ip adres halen: cc929210-a.wsm1.gr.home.nl Weet dat gr voor groningen staat, maar wsm weet ik niet wie wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Dit is geen IP-adres. Maar wat wil je precies weten dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Geen ip adres inderdaad, dit is een domeinnaam. Het gaat om een klant van @home, die in de provincie Groningen woont. Wsm zou Winsum kunnen zijn. cc929210-a is de computernaam van de gebruiker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 [quote:a7aa3d1286="gerben"] cc929210-a is de computernaam van de gebruiker.[/quote:a7aa3d1286] nuancering: het is de door de provider toegekende naam van de verbinding van de gebruiker. De computernaam kan gewoon "mijnwindowspc" zijn ofzo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 Niet bij @home, daar ligt ie vast. Als ik een andere naam instel, krijg ik gewoon geen verbinding meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 Heb je een router, dan moet je daar bij "hostname" het CC-nummer invullen, en kan je computernaam dus inderdaad van alles zijn. Hangt je PC rechstreeks aan je modem, dan is CC-nummer inderdaad ook je computernaam. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2006 cc929210-a.wsm1.gr.home.nl is de host-naam van het ip-adres 217.121.xx.xx. @home gebruikt (bijna) altijd een combinatie van provincie, plaats. De meeste providers geven meestal een nummer of fantasievolle benaming die privacy wat beter waarborgt. NB. Ik wist niet eens van het bestaan van Winsum, dus zo groot zal het wel niet zijn :D . Even aanbellen en je vindt de houder van deze hostnaam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2006 Denk dat je dan wel een zere vinger overhoudt. Volgens mij zijn er toch wel minstens 10.000 deurbellen te bedrukken. Edit: 5731 volgens www.winsum.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2006 Bovendien heb je er wel drie: Van west naar oost: Friesland, Groningen en Oost Friesland in Duitsland, dus een uitgestrektheid van zo'n honderd kilometer. En daar heb je nog nooit van gehoord? :wink: Is totaal off-topic, maar ik kon het niet laten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen