anoniem Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Hallo Regelmatig komt het voor (ong. 1x per week) dat ik mijn Router, die achter mijn ASDL-modum zit, opnieuw moet configureren omdat ik op dat moment totaal geen verbinding met Internet meer heb. Aan het modum ligt het niet want als ik een computer rechtstreeks achter het modum zet heb ik een prima verbinding. De Router is een LinkSys type WRT54G. Wie heeft een suggestie? Mvg Jan Filarski Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Welke firmware heb je op de router staan? En welke programma's maken er verbinding met Internet op het moment dat de router moeilijk gaat doen? P2P-programma's als Emule, misschien bittorrent? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Hoi De originele firmware zit er nog op. Volgende week zal ik proberen deze te verversen. Welk programma er draait tijdens de crash is niet te achterhalen, omdat er meerdere computers gelijktijdig aan de Router hangen. Mvg Jan Filarski Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 [quote:1404552e1d="j.filarski"] De originele firmware zit er nog op. Volgende week zal ik proberen deze te verversen.[/quote:1404552e1d] Ik heb zelf goede ervaringen met [url=http://www.hyperwrt.org/]HyperWRT[/url], al moet je wel even kijken of je hardware-versie deze kan draaien. Over de verschillen in versies van de WRT54G is een heleboel info te vinden, o.a. op [url=http://gathering.tweakers.net/]GoT[/url]. [quote:1404552e1d="j.filarski"] Welk programma er draait tijdens de crash is niet te achterhalen, omdat er meerdere computers gelijktijdig aan de Router hangen. [/quote:1404552e1d] Routers willen nog wel eens gaan hangen/rebooten als er teveel verbindingen openstaan, en P2P-programma's zijn dikwijls de oorzaak dan. Al is het wel vreemd dat de router dan ook alle instellingen verliest. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen