Ga naar inhoud

c!t september 2006: voip

anoniem

Aanbevolen berichten

in het kersverse septembernummer van c!t op pagina 48 een artikel: "zo belt u voor een schijntje" het artikel begint met "... vereisten voor bellen via internet zijn een vaste breedbandinternetaansluiting en een abonnement bij een internettelefonie-aanbieder als VoipBuster" onlangs vroeg ik in een forum of je voor internet telefonie (via koper) een adsl abbo moest hebben bij een provider die zelf die telefonie aanbood. punt is dat ik adsl heb bij 12move, en geen telefonie in dat contract. omdat ik verplicht ben de kpn lijn te houden, wilde ik van belbasis op belbudget omschakelen, en de sporadische keren dat ik uitbel (binnen NL) dit via het internet doen (moet daarmee de gewone vaste nummers, o.a. van niet-computeraars kunnen bereiken), en alleen inkomende telefonie via de vaste analoge lijn te laten werken. ik kreeg op dat forum het antwoord dat het vanuit mijn situatie niet kon, omdat de verbinding van 12move naar een telefonienetwerk zou gaan lopen, en dit was niet kostenloos. ik had echter in mijn achterhoofd dat VoipBuster zo'n overgang tussen internet en telefoonnet *zelf* ter beschikking heeft, dus dat het **wel** (kostenloos) zou kunnen. als ik het aangehaalde stukje van het artikel lees, denk ik dat mijn eigen idee juist is. kan iemand dit (liefst uit eigen ervaring) beamen?? dank, rob
Link naar reactie
ik weet niet hoe het bij viopBuster zit, maar wel hoe het bij skype zit. Bij skype koop je minuten om naar een vast (niet-computer) nummer te bellen, (dat is kype-out) je kan bij skype zelfs een nummer aanvragen, en de mensen naar dat nummer laten bellen, en dan komen de telefoontjes toe op je PC, maar dat zal je wss niet willen doen... ik denk niet dat er een bedrijf is dat gratis zorgt voor een ip->telefoon verbinding. Tafelpoot
Link naar reactie
ik weet niet hoe het bij viopBuster zit, maar wel hoe het bij skype zit. Bij skype koop je minuten om naar een vast (niet-computer) nummer te bellen, (dat is Skype-out) ## het ging mij dus in eerste instantie om Voipbuster, omdat die zeggen dat het gratis is (naar beperkt aantal landen, maar alleen NL telt voor mij). je kan bij skype zelfs een nummer aanvragen, en de mensen naar dat nummer laten bellen, en dan komen de telefoontjes toe op je PC, maar dat zal je wss niet willen doen... ## idd, een eigen nummer om van-af te bellen is voor mij niet nodig, de binnenkomende bellers komen langs de analoge koperlijn van kpn. ik denk niet dat er een bedrijf is dat gratis zorgt voor een ip->telefoon verbinding. ## nou, dan hoop ik dat de schrijver van het artikel (Frank de Graaf) hier meeleest en zijn stelling (zie aanhaling) wat wil onderbouwen :o
Link naar reactie
[quote:f458a74a04="rwillems.3"]ik had echter in mijn achterhoofd dat VoipBuster zo'n overgang tussen internet en telefoonnet *zelf* ter beschikking heeft, dus dat het **wel** (kostenloos) zou kunnen.[/quote:f458a74a04]Dat klopt. Ik bel zelf met VoipBuster via een VOIP router over een ADSL verbinding (Demon) met een BelBudget abbo bij KPN. De SIPserver van VoipBuster 'belt' voor jou naar het analoge net voor uitgaande gesprekken. Daarvoor moet je wel een VoipBuster account hebben. Bellen is in die zin gratis dat je wel beltegoed moet hebben. Daarvoor moet je minimaal eens in de 120 dagen €11,60 storten op de rekening van VoipBuster. Dit tegoed kun je overigens gewoon 'opbellen' binnen de gestelde periode naar betaalde nummers. Inkomende geprekken komen op mijn oude telefoonnummer binnen via KPN (kostelos), de VOIP router zet dit automatisch door(DrayTek Vigor 2200VG).
Link naar reactie
je minimaal eens in de 120 dagen €11,60 storten op de rekening van VoipBuster. Dit tegoed kun je overigens gewoon 'opbellen' binnen de ## dat bedrag van 11,60 vind ik nergens op de pagina van voipbuster, wel de 120 dagen (in de faq). is het gewenste bedrag pas te zien na inloggen (dus na registratie)? (dat kan ik tot dusver niet omdat mijn machine win98se draait; ik zou voipbuster echter onder linux willen gebruiken (Kiax), maar de eenmalig noodzakelijke setup van voipbuster om een account aan te maken wil niet onder linux (niet met Wine, en ook niet met CrossOver).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...