anoniem Geplaatst: 1 augustus 2006 Delen Geplaatst: 1 augustus 2006 Ik heb sinds vorige week een nieuwe computer ,het probleem is dat er een ingebouwde firewall op het mobo zit(gigabytem57sli4) Ik heb geprobeerd om edonkey aan het lopen te krijgen maar bllef tooch unreachable.Door al dat gekloot werkte het Internet niet lekker meer(Versatel) en mijn newsserver(tweaknews) haalde een belachelijke snelheid van 20 kb(normaal rond de 1200) Dus ik dacht laat ik mijn image van een paar dagen geleden ,toen alles nog prima werkte er opgooien.Maar nu heb ik hetzelfde probleem .Het internet werkt eigenlijk wel snel(ik heb tests gedaan) en wat gedownload maar als ik Firefox of IE opstart heb ik een pauze van 3 seconden voordat de boel begint te lopen.De newsserver werkt totaal niet (Grabit gebruik ik) Ik word gek om te kijken naar de instellingen van de Symantec Firewall en dan weer naar de instellingen van de router(versatel davolink) en dan heb ik ook nog de nvidia netwerkkaart met allerlei instellingen.Maar ja ik heb mijn image vanmiddag teruggezet dus het zou goed moeten zijn .Of heeft tweaknews problemen.Misschien heeft iemand een paar tips? Groeten Marco Ik heb net iets gedownload van Tucows op 3 verschillende servers in Nederland en de download begint snel maar zakt geweldig in (2000kb naar 600 kb) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2006 :D edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2006 Zitten die firewalls elkaar niet in de weg? Ik zou of de onboard gebruiken, of symantec. Niet beide. En nog liever zou ik de onboard uitschakelen, symantec verwijderen, en kerio installeren. Firewallproblemen kun je trouwens makkelijk testen, door ze allemaal tijdelijk uit te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2006 [quote="gerben"]Zitten die firewalls elkaar niet in de weg? Ik zou of de onboard gebruiken, of symantec. Niet beide. En nog liever zou ik de onboard uitschakelen, symantec verwijderen, en kerio installeren. Firewallproblemen kun je trouwens makkelijk testen, door ze allemaal tijdelijk uit te zetten.[/quo De firewall in het moederbord moet als het goed is ,niet meer werken als je software verwijdert.De onboard firewall zit in de netwerkkaart en als het goed begrepen heb kun je alleen de netwerkkaart uitschakelen.Maar ja met de image die ik er nu op heb zitten werkte alles goed een paar dagen geleden. Bedankt voor je antwoord Gerben Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen