Ga naar inhoud

bestand op internet

Aanbevolen berichten

Ik heb een zip bestand gemaakt van twee VOB files en deze op een locatie op het internet gezet, zodat een vriend deze kan donloaden. Hij kon het bestand weliswaar downloaden, maar niet unzippen. "Unvalid archive". Ik heb hetzelfde bestand ook gedownload en kreeg dezelfde mededeling. Wat kan hier fout gaan ?? Of moet ik deze bestanden op een andere manier inpakken ?? Ik snap hier niet veel van....
Link naar reactie
Je kan het originele zip-bestand dus wel uitpakken maar het via internet gedownloade bestand niet. Dan zijn beide bestanden dus niet gelijk. Je kunt proberen om het zip-bestand opnieuw te uploaden en dan specifiek 'type image' of 'type binary' te vermelden. Hoe dit bij de commandline-ftp werkt, staat [url=http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ftp__type.mspx]hier[/url].
Link naar reactie
[quote:e2332a6931="werner gerth"]Ook hoorde ik, dat WinZip niet geschikt is voor het inpakken van grote bestanden. WinRar zou dat wel zonder probleem kunnen. Is dat Zo ???[/quote:e2332a6931] Met Winrar kun je inderdaad probleemloos zeer grote bestanden inpakken. Maar dat heeft alleen zin wanneer je na het inpakken meteen al problemen hebt met uitpakken (op je eigen pc dus nog niet via internet). [quote:e2332a6931="werner gerth"]Het uploaden van het bestand deed ik in de stand "auto". Binary staat er ook, maar weet niet goed wat dit betekent.[/quote:e2332a6931] Binary is in dit geval het meest zeker. Bij auto is er altijd het risico dat ftp het bestandsformaat verkeert beoordeelt.
Link naar reactie
Auto gaat meestal wel goed, maar een zip bestand is binary, dus zou je dat wel kunnen instellen. Zippen of rarren maakt denk ik niet zo veel uit. Hoewel rar wel meer gebruikt wordt voor grotere bestanden. Verder zou ik ook gaan splitten, in stukken van 50MB of zo. Hoeft ie niet het hele ding opnieuw te downen, als het ergens mis gaat.
Link naar reactie
Ik heb een proef genomen en het bestand nu in binary mode geupload naar de server en vervolgens weer teruggehaald naar mijn pc. Nu kan ik de bestanden wel uitpakken en lijkt alles prima voor elkaar. Toch niet helmaal, want mijn vriend probeerde het bestand weer te downloaden en tot 2x toe werd precies bij 1,1 Gb het downloaden onderbroken. Zou het zo kunnen zijn, dat hij niet meer tegelijkertijd mag downloaden dan 1,1 Gb ? Als dat zo is, dan moet ik toch proberen het bestand te splisen in kleinere bestanden. Maar hoe doe je dat ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...