Ga naar inhoud

Internetverbinding!

Aanbevolen berichten

Nou.. de laatste tijd is mijn internet heel sloom en krijg vaak dat hij vastloopt bij openen van sites.. ik was eigenlijk toch al van plan om mijn pc maar eens te formatteren maar.. ik heb internet via een netwerk met een andere pc.. omdat ik het internet niet heb toegevoegd wil ik vragen hoe ik een verbinding moet toevoegen.. maar ik wil niet dezelfde verbinding als nu.. want ik heb meerdere erop zitten en ze zijn niet allemaal even fijn. dus bij instalatie van windows niet: via oude gevens* ongeveer.. maar ik wil weten hoe ik echt een nieuwe schone verbinding moet toevoegen. en welke gegevens ik ervoor nodig heb.. alvast bedankt!
Link naar reactie
adsl van xs4all zegt al heel veel. Dat betekent dat je adsl van KPN hebt. Als het goed is heb je dan een Thomson Speedtouch modem. Hiermee kun je op meerdere manieren verbinding maken met Internet. De meest voorkomende manier is je modem instellen als router. Je hoeft dan op je PC niet apart een internetverbinding te activeren voordat je op Internet gaat. Een andere veel voorkomende manier is PPTP-bridging. Hiermee moet je op je PC een aparte VPN-verbinding maken, voordat je op Internet kan.
Link naar reactie
[quote:7b2df6dacf="Tesseract"]Nu wordt het lastig. Ik denk niet dat het veel zin heeft om solarex te wijzen op pptp. Dit is vrij gevorderd en voor een normale internet gebruiker nergens voor nodig. Leveren ze bij KPN nu dan nog steeds de speedtouch zaken? :-?[/quote:7b2df6dacf] Je krijgt inderdaad nog steeds een speedtouch modem bij kpn adsl en dat is maar goed ook, want persoonlijk vind ik dit de beste modems die er zijn... Deze modems kun je ook nog steeds in bridge mode instellen. Om dan een verbinding met Internet te krijgen moet je een pptp-connectie met je modem maken, welke op zijn beurt inbelt bij de provider. Het heeft dus wel degelijk zin om te wijzen op pptp, want dat kan nog steeds een methode zijn om een Internet-verbinding te krijgen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...