anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Delen Geplaatst: 27 juni 2006 hallo. ik heb de volgende opstelling: modem -> router -> kabel naar PC1, kabel naar PC2, kabel naar boven. dus ik heb boven internet voor 1 computer. alleen heb ik - sinds kort - boven 2 computers. ik heb een switch gekocht. deze heeft gewoon 5 van die RJ-45 poortjes, maar in welke moet nou de 'hoofdkabel' ( waarvan het signaal dus afkomt)? er zat [u:b6912d99bb]geen[/u:b6912d99bb] handleiding bij, dus zeg niet RTFM ;) bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 In een van de vijf poortjes. Zet in de router dhcp server aan, en het werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 gaaf bedankt! was al bang dta ik het verkeerde gekocht had .... bedankt! PS: als ik die dhcp server aanzet, werkt het internet op de PC's die niet aan de switch zxitten dan ook nog? (dus die gewoon rechtstreeks verbinding hebben met de router)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 Ja, als je geen ipadressen handmatig hebt ingevoerd, staat dhcp al aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 een switch is half een dom ding de domste van alle is de hub: krijgt van 1 poort signaal en stuurt naar de anderen door de switch komt hierna in domheid: weet wel waar het vandaan komt, maar stuurt ook naar de enige goede poort door de access point is dan de domste: geeft een draadloos signaal af naar de betreffende computer (of ontvangt hiervan) en stuurt het door naar het bekabelde netwerk de router en draadloze router is de slimste van alle: maar moet ook het meeste ingestelt worden de (w)router moet ervoor zorgen dat het signaal van het internet gescheiden blijft van het lokaal netwerk en alleen aangevraagde internet werkzaamheden doorlaten ook moet het zorgen dat het interne netwerk alle computers elkaar kunnen vinden en verbinding heeft met internet de instelling dhcp aan neemt al veel instellingen over die je anders met de hand moet doen het accesspoint en draadloze router moet je ook nog de beveiligingen aanzetten, zodat je geen internet zombie wordt (het illegaal verspreiden van spam. door een langs rijdende internet zoeker die jouw netwerk gebruikt voor illegale praktijken) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen