anoniem Geplaatst: 26 juni 2006 Delen Geplaatst: 26 juni 2006 Ik heb heel vaak dat mijn internet er plots uit ligt. Meestal is dit icm dat mijn vader zijn laptop aanzet. Ik heb een Wanadoo Family 20mbit verbinding. Zodra ik geen internet meer heb, kan ik nog wel mijn LAN op. Maar, ik kan niet meer via het menu van de livebox de livebox in. De browser doet daar erg lang over en uiteindelijk kan hij de pagina niet vinden. De enigste optie is dan dat ik de stekker eruit trek en die er dan weer opnieuw in doe. Mijn vaders laptop staat op zijn werk aan een andere verbinding (weet niet precies watvoor) maar volgens mij, gaat internet er alleen uit als mijn vader's laptop voor de 1e keer thuis opstart (nadat deze op het werk is geweest). dwz: als mijn vader voor de 3e keer achterelkaar zijn laptop opstart thuis, is er geen probleem. ALs hij net van zijn werk terug komt, en dan thuis zijn laptop aanzet is er gelijk geen internet meer! kan iemand me hierbij helpen? want het is verdomd irritant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2006 Ik had hier ook last van, maar gewoon op het netwerk. Ik heb nu alle ipadressen handmatig ingesteld, dhcp server in de livebox uitgezet. Nu gaat het perfect. Ongeveer 1 maand, en internet er nog niet een keer weer uitgeweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2006 [quote:519c104a49="Martijn Hogendorf"]Ik had hier ook last van, maar gewoon op het netwerk. Ik heb nu alle ipadressen handmatig ingesteld, dhcp server in de livebox uitgezet. Nu gaat het perfect. Ongeveer 1 maand, en internet er nog niet een keer weer uitgeweest.[/quote:519c104a49] oke, ik zal het even proberen Btw, alle lokale-IPadressen worden ook @ random veranderd (bijven wel dezelfde cijfers, maar neit bij dezelfde computers) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2006 Ik heb het zo gedaan: ip computer: 192.168.1.getal boven de 10 (elke computer verschillend) gateway : 192.168.1.1 dns: 194.134.5.55 & 194.134.5.5 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen