anoniem Geplaatst: 25 juni 2006 Delen Geplaatst: 25 juni 2006 Hallo, Bij mij staat de IE6 SP1 ingesteld op: www.msn.nl\default.asp?ath=f Als ik echter op het Internet icoontje (desktop>screen) click, dan wordt de MS Internet openingspagina wel getoond, echter met als adres: http://nl.msn.com Is dit goed ? Vriendelijke groet, Adriaan R Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2006 Ja; het is niets meer dan een DNS naam. DNS is de vertaling van url naam naar IP adres. Dus achter nl.msn.com hangt een bepaald IP adres. DNS is hiërarchisch georganiseerd in zones / domeinen. Bovenaan de hiërarchie staan de .nl en .com domeinen (root servers). Wanneer je de webpagina nll.msn.com wil openen, doet je browser eerst een aanvraag bij de '.com' DNS server. Deze stuurt je door naar de 'msn.com' DNS server die in haar eigen database een computer met de naam nl.msn.com vind en je dat IP adres terug stuurt. Daar maakt je browser uiteindelijk een verbinding mee. Maar zo kun je meerdere lagen diep gaan. Dus pipo.nl.msn.com zou de computer 'pipo' in de DNS database van de DNS server voor het 'nl.msn.com' domein kunnen zijn. In principe kunnen www.msn.nl en nl.msn.com (zelfs) naar hetzelfde IP adres en daarmee dezelfde server wijzen: het geeft slechts weer via welk 'zoekpad' je daar uitkomt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2006 Hi Captain, Dat is een goed en geruststellend antwoord. Ik was al bang dat ik gepiemeld werd door Big Brother is watching you via de site van "help.lockergnome.com". Op hun nieuwsbrief verscheen soms levende tekst en de namen van ingezonden e-mail zijn in hun archief allemaal veranderd. Nogmaals veel dank, Vriendelijke groet, Adriaan R Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen