anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Beste, Ik wil even een balletje opgooien over wat ik op webwereld heb gelezen: 'Complete web in 40 gigabyte-bestand' Donderdag 15 juni 2006, 09:02 - Nieuwkomer Webaroo belooft internet offline doorzoekbaar te maken. Het bedrijf claimt alle relevante informatie op internet in een 40 GB-bestand te kunnen stoppen. 30 reacties Door Jeroen Doorn "Door irrelevante sites, zoals spamsites, achterwege te laten en sites te indexeren op contentdichtheid kunnen we het bestand zo klein houden", verklaart directeur Brad Husick van Webaroo tegenover Webwereld. Die contentdichtheid wordt bepaald door de spider van Webaroo. "We schatten dat er in totaal zo'n 20 miljard webpagina's zijn. Vermenigvuldig dit met een gemiddelde grootte van 50 KB en je komt op zo'n 1 miljoen gigabyte aan opslag om 'het complete internet' op te slaan. Wij hebben dit teruggebracht tot 40 gigabyte", stelt Husick. Gebruikers kunnen de software gratis gebruiken in ruil voor advertenties die gekoppeld zijn aan de zoektermen van de gebruiker. Webaroo kan synchroniseren zodat de content altijd actueel is. "Gebruikers kunnen ook een interessegebied aangeven. De engelstalige Wikipedia hebben we bijvoorbeeld teruggebracht naar een bestand van zes gigabyte. Iemand kan bijvoorbeeld ook alleen WK-sites binnenhalen." Benq Husick benadrukt dat Webaroo geen Web Accelarator is: software met compressiebeloftes waarmee de gebruiker met internet offline net zoveel zou kunnen als online. "Mensen moeten de software zelf proberen en ervaringen met ons delen. Het klinkt allemaal onvoorstelbaar, maar het werkt echt heel goed. Om die reden gaat Benq de Webaroo-software standaard meeleveren op smartphones met Windows Mobile." De aangeboden content is vooralsnog alleen in het Engels beschikbaar. Het bedrijf hoopt op korte termijn ook content in andere talen aan te kunnen bieden. Bron: Webwereld http://webwereld.nl/articles/41592/complete-web-in-40-gigabyte-bestand.html Ik heb ook de reacties gelezen. Ik ben het volledig eens met de volgende reacties: Ik kan het offline bekijken, maar hoe krijg ik dat bestand dan ?. Via internet ?. Kan ik netzogoed online gaan zoeken!. Een spamvrij internet die ik alleen maar kan bekijken met een spamvolle browser ?. Leuk, een offline forum!.... :) Vergeet natuurlijk niet het internet elke 3 seconden te comprimeren tot 40GB, want anders ga je updates van sites missen! Dan moet ik dus elke 3 sec. 40GB downloaden om de laatste versie van het Internet te hebben:) Briljant idee! Hier klopt iets niet. Het totaal is 40 gb en wikipedia in engels is al 6 gb. Dat wil zeggen dat wikipedia alleen al verantwoordelijk is voor 15% van hun database. Hun database is dus gewoon niet compleet en het leuke verhaal over spam filteren is gewoon bla bla bla. Bovendien bepalen hun schijnbaar wat relevant is voor hun database maar in de praktijk bepaald de gebruiker nog steeds wat voor hem relevant is. Nou, wat vinden jullie hierover ? Laten we hier maar eens gezellig over discussieren omdat ik het nogal een raar onderwerp vind Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 je maakt me echt niet wijs dat alle updates bijv van BF2 (updates van 300 mb etc) ook in die 40gb zit. Waarschijnlijk is het alleen de layouts van de website, en de teksten met plaatjes. De downloads worden achterwege gelaten lijkt mij. verder vind ik het een beetje onzin. Beetje het internet zwart maken eerlijk gezecht. Als iedereen offline gaat zitte kijken, is het niet meer aantrekkelijk voor mensen om een nieuwe website te maken, omdat het dan misschien te lang duurt voordat die website bij de offline dingen komt te zitten. Verder, vind ik 40gb alsnog best wel veel, doe mij maar lekker ADSL verbindingkje! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Nee dat zit er idd vanzelfsprekend niet in, als dat zowas zou men dan wel een compressie van 1kb moeten gebruiken !! Maar wát heb ik nou aan offline internet als ik internet nodig heb om het te downloaden én updaten ? Anders heb je niet up to date internet. Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 't is bedoeld voor mensen die bv in de trein effe iets willen opzoeken op een site die niet heel actueel hoeft te zijn. Aangezien nog niet iedereen anyplace-anytime online zijn is dat wel een markt. Ik zou het zelf ook nooit willen, maar tsja, misschien zijn er malloten die dit graag gebruiken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 waarschijnlijk alleen de index van sites zoals www.download.com. Dat je de link online kunt volgen ofzo, en dat de bestanden er offline (uiteraard) niet opstaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Wikipedia alleen al is 1 GB+, dus ik vind het erg knap... voordeel is wel dat de makers (om de grootte te knijpen) elk stukje spyware er wel uitgevist zullen hebben 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Ze zullen er wel meer dan alleen dat uitgevist hebben, volgens mij is alleen de tekst van al die websites al een heel eind in de richting van 40GB. Waarschijnlijk zullen alle sites met illegale content er sowieso niet in staan, dat scheelt ook flink. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen