Ga naar inhoud

Internet activiteit zonder Internet Explorer

Aanbevolen berichten

Ik heb een (langzame = 64Kb(it)s) ADSL verbinding. Als ik iets doe in Windows Verkenner dan zie ik Internet activiteit en duurt het even, soms tientallen seconden voor de aangeprikte folder/file wordt geopend. Iemand een idee wat die ADSL verbinding uitvreet als ik in Windows Verkenner bezig ben? En wat meer is, hoe vertel ik Windows dat hij UITSLUITIND in Internet Explorer van de ADSL gebruik mag maken! Ik trek nu maar de UTP stekker uit de computer als ik niet op Internet zit, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling. Ik heb ZoneAlarm (Pro). Betaald dus. Is dat daar te blokkeren, of liever gezegd in te stellen dat ALLEEN IE en OE van de ADSL gebruik mogen maken? MVG perloc
Link naar reactie
Als je de Ctr en Alt en Del toets tegelijkertijd indrukt (uitgaande dat je Windows XP hebt) kun je zien welke processen zo aktief bezig zijn. Zet die hier eens neer, dan kunnen we zien wie zo aanrommelt. Los van je browser kunnen Antivirusprogrammas en andere programmas zo zijn ingesteld dat ze bij de opstart van je systeem naar updates zoeken. Dit is per programma aan/uit te schakelen.
Link naar reactie
Windows verkenner gaat op zoek naar gedeelde netwerkbronnen, vandaar dat je netwerkactiviteit ziet. Gebruik je die niet, dan kan je geloof ik, bij de protocollen windows network- and filesharing uitzetten. (Maar wat dat voor nadelige gevolgen heeft weet ik niet, gebruik geen windoos meer.). Anders kan je idd alles blokkeren in Zonealarm. Je komt er dan vanzelf wel achter wat het allemaal niet meer doet. Niet alle "onzichtbare" netwerkactiviteit is verkeerde activiteit hoor... edit: waarom moest ik gelijk aan deze [url=http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20060612]userfriendly[/url] denken...?
Link naar reactie
Laat ik even preciseren. Het gebeurt in ieder geval in de volgende twee gevallen, beiden in Win. Expl. - Als ik een nieuwe folder aanmaak - Int. activiteit die de boel ophoudt Dus op het moment dat ik "file" en daarna "New" aanklik. Ik moet wachten tot de int. activiteit weg is voor ik dan "file" kan aanklikken. - Als ik een willekeurige file in een folder aanklik en op "copy" klik - Int. activiteit. Kan pas weer doen als Internet weer rustig is. KeesA - * Welke inhoud van de twee (van de 5) tabs wil je zien: Applications (een paar) of processes (velen). En hoe maak ik daar een kopie van, want "copy" werkt niet! rolfb - * File en Printer sharing uitzetten maakt geen verschil: ik heb trouwens file en printer sharing nodig als ik straks een tweede computer op de router aansluit. * Verder; "Niet alle 'onzichtbare' netwerk activiteit is verkeerde activiteit hoor....". Dat zal wel waar wezen, maar bij mij wel, het vreet vele seconden en zoveel, dat ik de netwerk stekker er maar uittrek, om een beetje vlot door te werken. Bij jullie daar in Nederland behoef je niet te kijken met jullie mooie supersnelle ADSL verbinding, en maakt een paar milliseconden niet uit: bij mij vertaalt dat al gauw in vele seconden. * Leuke cartoon hoor! Zal die site eens verder uitspitten! MVG perloc P.s. Kan ik het delen van netwerkbronnen uitzetten in Win. Expl?? Voor mij hoeft hij niets te delen hoor. Ik kan best zonder!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...