Ga naar inhoud

Snelheid/Verbinding Wanadoo Family

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen of en wat hier mis is?... De snelheid is naar mijn mening niet optimaal en soms daalt de snelheid aanzienlijk. (speedtest: 3100 kbps) Openen van verschillende pagina's verloopt dan niet echt soepel meer. Het gaat hier om de 20 Mbit verbinding zonder telefoon via Ethernet van Wanadoo. Livebox met bijgeleverde telefoonkabeltjes. Op dit moment met Speedtest : 533,5 KB/s (4268 kbps) 13:10 uur Max. haalbaar met Speedtest : 678 KB/s (5424 kbps) 02:00 uur Mordax : 425 KB/s (max. 525 piek haalbaar nu) 100 MB via BBned : 850 KB/s Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1020 Kb [b:fafb48beee]DownStream 8368 Kb [/b:fafb48beee] Afname Dichtbij : 40.8 (dB) Ver weg : 18.1 (dB) SNR-marge Dichtbij : 10 (dB) Ver weg : 9 (dB) HEC-teller 109501 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 [b:fafb48beee]CRC-fouten 16341[/b:fafb48beee] ES-teller van 1 dag 0 De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2627 meter (mijn postcode is de afstand onbekend, vrij nieuwe woonwijk. Postcode is van aangrenzende oudbouw op zelfde centrale.) TCP Optimizer geeft met optimale instelling een veel slechter resultaat.
Link naar reactie
[quote:f0d66f3b60="gerben"]2627 meter is sowieso veel te ver om de 20 Mbps te halen. Omgerekend naar kft: 8757, volgens de grafiek ongeveer 8 Mbps, oftewel 1 MBps http://shania.fpn.hu/adslxspeedsvsdistancesbc.png[/quote:f0d66f3b60] Dus het intrainen van het modem klopt met 8368 Kb ~ 8 mbps.... Maar de behaalde downloadsnelheden dan in vergelijk met het modem?? En wat voor negatieve invloed hebben de CRC-fouten op de verbinding en wat is de oorzaak van deze fouten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...