Ga naar inhoud

internet valt steeds uit, router uit/aan en het werkt weer

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een probleem, soms als ik aan het internetten ben, doet internet het niet meer. DWZ kan geen pagina's meer laden, geen email meer ontvangen enzenz. Het vreemde is dat als ik ga naar netwerklokaties, dan internetverbindingen, dan LAN-verbinding, en die uitschakel en dan weer inschakel, dan doet hij het soms weer, maar soms ook niet. Als ik de router uit zet en dan weer aan zet, dan doet hij het ook soms weer. Als ik inlog op mijn router (wat soms niet lukt, 404 error!), dan de PPP-login deconnect en dan weer connect doet hij het ook vaak weer! ik heb de router gereset, firmware geupgrade, enz. maar het hielp niet... weet iemand raad met dit probleem? Oja, ik heb een linksys WAG54G router, met een ADSL abbonoment van Xs4all, ADSL Lite
Link naar reactie
Probeer het eens zonder router. Hierdoor ontdek je of het probleem in de router zit. Het kan een kwestie zijn van een benodigde update van de firmware die er nog niet is. Informeer eens bij de fabrikant van de router. Ik had een dergelijk probleem na een update van het internet-modem (niet door de provider gecommuniceerd), waarna een update van mijn router nodig bleek.
Link naar reactie
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met het wlan gedeelte. Zo gaat het de hele avond goed en zo ben ik een uur bezig om de verbinding weer terug te krijgen. Als ik de laptop dan per kabel aansluit heb ik nergens last van. Heel vreemd allemaal. Kan het zijn omdat er meerdere draadloze verbindingen in mijn buurt zijn ?.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
even voor diegenen die hier later komen met een zelfde soort vraag.....ik had hetzelfde probleem en loste het op door een ip range in zone-alarm aan de trusted zone toe te kennen. onderstaande antwoord publiceerde ik op een engelstalige website. sorry...ben nu te moe om het weer in nederlands te vertalen. wie weet misschien helpt het iemand. ************************************** for anyone running windows XP with zone alarm pro who's internet connection dies after being idle for a while, try this: for an immediate reconnection to internet, ping either the ip address of your router, or the internet name of a known website (for example ping news.xs4all.nl) then restart your internet explorer or whatever internet programme you use. for a long term workaround, go into zone alarm and enter an ip range in the trusted zone corresponding to the ip address of your router. for example if the ip address of your router is 192.168.1.2 then add the range 192.168.1.1 - 192.168.1.255 to the trusted zone. another example, if your router's ip address is x.x.x.5 the add the range x.x.x.1 - x.x.x.255 to the trusted zone. this works for me. my SSID is hidden and i'm using WPA encryption and users can only log onto my router using the encryption code so i reckon i'm safe allowing such a big ip range to the trusted zone. ************************************************* suc6
Link naar reactie
Ik kan alle mensen die dit probleem kennen melden; dat ook ik weet hoe erg dit kan zijn, vooral als jij jouw isp goed betaalt voor een goede verbinding. Ook ik meende dat het aan de router/modem zou kunnen liggen, maar dit blijkt niet het geval. De ware 'kink in de kabel' is terug te vinden bij het signaal van de isp: een tijdje geleden moest ik telkens weer mijn modem/router uit-/aanzetten om weer aan een internetverbinding te komen... Momenteel is mijn internetverbinding al ruim een maand continu 'in de lucht' zonder enige vorm van onderbreking. Vaak gebeurt het dat isp's in gebreke blijven zonder de klant maar enige wijze van excuus/reden of wat dan ook te vermelden: zolang onze betalingen bij die lieden blijven binnenstromen; zijn zij van mening dat ze zich alles mogen permitteren. Wat hen betreft heeft slechts de klant jegens hen verplichtingen en de rest is slechts 'gebakken lucht'...
Link naar reactie
[quote:079a2704a5="diquydiq"]De ware 'kink in de kabel' is terug te vinden bij het signaal van de isp: een tijdje geleden moest ik telkens weer mijn modem/router uit-/aanzetten om weer aan een internetverbinding te komen... Momenteel is mijn internetverbinding al ruim een maand continu 'in de lucht' zonder enige vorm van onderbreking. [/quote:079a2704a5] je zou mensen meer blij kunnen maken indien je aangeeft hoe e.e.a. bij jou technisch is opgelost i.p.v. een subjectieve verhaal aan te hangen over vermeende boeven in de isp wereld. dus, kom op....wie heeft wat gedaan om je probleem op te lossen of beweer je dat je isp is gaan beven en stiekem je signaal heeft opgeschroefd? b.t.w........in m'n laatste post gaf ik aan dat men, indien dit probleem in verband met Zone Alarm kan worden gebracht, de ip range van de router in de trusted zone kan plaatsten. dat klopt niet. het gaat om de ip range van de NIC (netwerk kaart). mvg, david
Link naar reactie
Beste vriend, zzzdavid, indien ik al heb verteld dat er niets aan mijn systeem heb/is veranderd; dan mag het duidelijk zijn! Bovendien is mij dit met andere providers ook geschied! In PCactive van, naar ik meen, juni; heeft ook een bericht over dit probleem gestaan... Indien mijn waterleidingbedrijf mij geen water weet te leveren, dan heeft het naar mijn mening niet al te veel zin om aan je keukenkraan te gaan sleutelen... En als jij vindt dat isp'ers geen schurken zijn; dan geef jij hiermee blijk dat je van de realiteit niet al teveel kaas hebt gegeten! Zo weet Wanadoo mij kosten in rekening te brengen voor het gebruik van de livebox; terwijl volgens de overeenkomst deze kosten al bij de maandkosten van het abonnement zijn inbegrepen!!! Volgens Tiscali heb ik bij hen een schuld staan van 50 euro en om deze reden heeft 'intrum justitia' mij een rekening van - een inmiddels opgelopen schuld - 550 euro doen toekomen, onder bedreiging van een dagvaarding/gerechtelijke procedure. Dit is reeds een aantal maanden terug geschied, maar tot op heden hebben die lafbekken zich niet durven te vertonen!!! Denk jij dat als die lieden zeker zouden zijn van 'hun gelijk' dat zij mij zonder slag of stoot van mijn betaalverplichtingen zouden ontzien? Die lieden spelen slechts in op de angstgevoelens van mensen: stel dat ik uit vrees voor deze dreigbrief van een gerechtelijke procedure; wel deze 550 euro zou hebben weten over te maken... Dan was ik slechts 550 euro armer geworden; om de eenvoudige reden dat de isp'ers samen met KPN menen dat het rechtssysteem - vrijwel altijd - aan hun zijde staat!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...