anoniem Geplaatst: 9 mei 2006 Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Hoi, Sinds kort heb ik last van dat de pagina's niet weergegeven kan worden. De bekende 404 pagina. Dit krijg ik te zien in internet explorer als ik op een willekeurige link klik. Als ik dan de pagina vernieuw doet hij het wel normaal. Met Firefox heb ik dit zelfde probleem, dat de pagina niet weergegeven wordt en na vernieuwen wel. Weten jullie waar dit in zit? Draai Windows XP pro. Trend Micro Pc-cillin Internet Security. Casema als provider. Heb natuurlijk een virusscan gedaan, adware en spybot search & destroy. Alles vond niets. Daarnaast ook ccleaner gedraaid. Heeft wel het een en ander verwijderd, maar probleem doet zich nog steeds voor. Ik moet trouwens nog eventjes zeggen dat dit niet constant is, maar wel regelmatig voorkomt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 is het alleen als je je browser net opent, of als je eerst op hotmail heb gezeten, dan naar C!T wil? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Hoi Moist.Sun-Tzu, Het gebeurt op verschillende momenten. Als ik op een link b.v. klik op startpagina, of als ik op een link klik in google. Volstrekt willekeurig. Gekke is de computer is afgelopen vrijdag geheel opnieuw geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Hoi hulpdienst, Ik heb via Casema (4200 down/600 up) precies hetzelfde raadselachtige verschijnsel. Het lijkt wel of het allemaal wat te snel gaat voor "iets" in de schakel tussen het vragen om een website en het verkrijgen van antwoord van de host, waardoor de browser een signaal krijgt dat de pagina er niet is. Heel vreemd en de sneldesk van Casema (overigens erg klantvriendelijk via het snelhelp systeem: chatten) weet er ook geen antwoord op. Toch denk ik dat het wel aan hun apparatuur ligt: in het modem of bij henzelf. Bij mijn ADSL van HetNet (3 weken geleden beeindigd) had ik hier geen last van. Iemand een advies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Hoi Zeeforel, O.K. dat is mooi om te horen (nou ja mooi), ik heb dus het zelfde abbo als jij. Dacht in eerste instantie dat het aan mij lag, dus waarschijnlijk ligt het aan Casema, hier had ik niet eens aan gedacht ! Hopelijk melden er meer Casema klanten hier dat die dit probleem hebben. Vind het knap irritant aan het worden, het komt namelijk steeds meer voor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Tjsa Hulpdienst, Wat doen we eraan. Ik heb het al een keertje gemeld, maar dat had geen resultaat (modem en router 20 seconden stroom eraf was het advies). Kun jij nog een keertje melden dat er nu al twee mensen last hebben van dit fenomeen? Ben benieuwd. Gr, Marcel [b:820ba599e5]NOG MEER CASEMAKLANTEN LAST? STUUR EEN ANTWOORD OP DIT BERICHT![/b:820ba599e5] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Weer contact gehad met Casema. Men tast nog in het duister, maar vindt het wel fijn dat we de zaak hier documenteren. Men raad nu aan om e.e.a. verder te testen: + router er tussenuit + op andere PC (in mijn geval mijn laptop) om zeker te zijn dat het probleem niet bij ons zelf ligt. Zelf kijk ik ook nog even of Firefox beter werkt dan IE, maar de eerste resultaten daarvan zijn niet hoopvol. Testen is wel volhouden, want het probleem doet zich wel regelmatig maar niet altijd voor. Ik kom er op terug. [b:28d5b2ebb1]Jij ook Hulpdienst?[/b:28d5b2ebb1] Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Hoi Zeeforel, Ik zal het programma snelhelp ook op mijn computer installeren en het hun eens via deze weg melden. Heb het thuis dus op drie computers getest, twee desktops (een van mij en een van mijn vrouw) en nog een laptop. Alle drie de computers hebben er last van. Vandaag mijn vader aan de lijn gehad die ook bij Casema zit, wel een langzamer abbo, heeft er ook last van gehad vandaag. Morgen heb ik jammer genoeg geen tijd om met Casema te praten hierover, vrijdag wel. Morgen ben ik druk bezig met mijn website, die morgenavond als het mee zit op t.v. komt. Misschien moet ik ook naar die uitzending toe van Man Bijt Hond. Mijn favoriete zanger is morgen 25 jaar geleden gestorven en daar wordt dan aandacht aan geschonken in Man Bijt Hond en ik heb sinds een paar maandjes een fanclubsite, dus die zal na morgenavond wel druk zijn, en moet voor morgen dus dingen voorbereiden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2006 Mijn probleem lijkt nu opgelost te zijn ! Een paar uur met de helpdesk gesproken via Snelhelp ! Ik heb er voor gezorgd dat ik een nieuw ip adres heb. Weet nu hoe je dit moet doen. Hiervoor moest ik een nieuw mac adres klonen in mijn router. Modem een tien seconcen stekker eruit, router 10 seconden stekker eruit en kreeg ander ip adres. Nu blijkt het opgelost. Casema heeft zelf dingen daar ter plekke aangepast, wat weet ik niet. Kon ook mijn eigen website zeer slecht of niet bereiken, probleem is opgelost. Vermoed dat ze me dns hebben zitten rommelen. Ik heb hun op dit forum gewezen op dit topic, maar daar gingen ze niet echt op in jammer genoeg. Misschien ligt het bij jou ook wel aan je ip adres. Ze hebben trouwens ook mjin modem gereset aldaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2006 Hoi Hulpdienst, Ik heb dus vanavond precies dezelfde procedure doorlopen met iemand van Casema. Ook een nieuw IP adres en MAC adres gekloond. Ik zou toch graag weten wat ik precies gedaan heb en waarom dit zou moeten helpen, maar ja, je kan niet alles hebben! En nu maar hopen..... P.s. het lijkt erop dat sommige analisten bij Casema niet op Internet mogen/kunnen/willen kijken. Ik werd doorgeschakeld naar iemand die dat wel kon. Gr, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2006 Hoi zeeforel, Ik dacht dat het opgelost was, maar vandaag is het toch weer mis bij mij. Voor het veranderen van mijn ip adres heb ik weer contact opgenomen met Linksys de fabrikant van mijn router hoe ik het moest doen. De helpdeks mensen van Casema hebben inderdaad beperkte mogelijkheden om internet op te mogen gaan. Beetje vreemd. Ik ga hun sites die ik zelf regelmatig bezoek waar ik niet op kon komen. Ze zagen Een paar van mijn eigen sites heb ik ook moeite om te bereiken ! Hier zou aan gewerkt worden. Maar ook andere sites heb ik dus problemen mee. Wacht nog een paar dagen af, anders spreek ik ze weer aan op snelhelp. En in hele nood gevallen kan ik af van mijn casema abbo zit hier nu bijna twee jaar bij, maar doe het liever niet, moet je alles weer doorgeven, maar op zo'n manier is het ook niet te werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2006 Hoi Ronald, Spijtig om te horen. Bij mij lijkt het een heel eind beter te zijn. Maar of het helemaal weg is.... Het ergste is nog dat ik het gewoon niet begrijp. Waar ligt het aan?Waarom helpt een ander IP adres? Waarom dat MAC adres clonen? Wat weet Casema hierover, wat ze niet vertelt? Wie weet dit alles????? Gr, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Hoi Zeeforel, Ik snap het zelf eerlijk gezegd ook niet meer. Nu is alles weer wel normaal werkzaam hier. Het wisseld dus kennelijk van tijd tot tijd die werking. Het kan zijn ip adres wisseling dat je dan via een andere dns server surft via hun? Kan natuurlijk complete onzin zijn dit hoor, maar dit is mijn gedachte gang. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Hoi Hulpdienst (Ronald), Bij mij was het gisteren ook weer prijs. Vanochtend router ertussen uit: geen problemen meer. Maar ja, zonder router geen optie, want dan geen draadloos internet en netwerk. Toen weer router ertussen, samen met Zonealarm aan: helemaal geen internet meer. Van Zonealarm is bekend dat het soms moeilijk werkt met kabelinternet. Daarom nu met router en zonder Zonealarm (over op Windows eigen firewall): het lijkt goed te gaan, maar je weet gewoon niet of het toeval is, ofwel of er bij Casema soms iets niet goed is, en soms wel. Afwachten maar.... Gr, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Hoi Zeeforel, Nogmaals bedankt voor je reactie. Jammer dat jij tot nu toe de enige bent die naast mij zich ook meldt met dit probleem. Er zijn natuurlijk hier genoeg mensen aanwezig die ook een Casema abbo hebben en vast ook wel met dezelfde snelheden als wij. Zelf gebruik ik geen Zonealarm, wel: Trend Micro Pc - cillin Internet Security 12. Ik wil mijn pc toch weer een keertje geheel opnieuw installeren en dan zal ik er eens geen firewall opzetten, en kijken of dit soms het probleem veroorzaakt. Vandaag op de momenten dat ik er achter gezeten heb, nog geen problemen ondervonden. Alleen met ftp'en kan ik niet ftp'en onder domeinnaam, maar alleen onder ip adres. Hier zouden ze ook nog een oplossing voor vinden is mij beloofd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2006 Soms gaat het goed, soms niet. Dat is het vervelende ervan. Vandaag nog maar eens mijn tijdelijke internetbestanden geschoond. Je weet maar nooit. Ergens heb ik nog steeds het vermoeden dat het probleem bij Casema ligt, maar hoe kun je dat aantonen? Gr, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 Hoi Hulpdienst, We staan niet alleen!!!!!! Lees dit [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1132112[/url], maar eens!!! Het is dus waarschijnlijk toch Casema waar het probleem ligt!! Overigens heb ik vandaag nog geen probleem ondervonden en mijn router zit er gewoon tussen. Gr, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 Hoi Zeeforel, Bedankt voor de link ! Waar kom jij vandaan? Ik Nieuwegein, regio Utrecht dus wat daar ook genoemd wordt. Vandaag weinig thuis geweest, dus niets van gemerkt. Ik zal me eens registreren bij Tweakers en kijken of ik daar ook mijn zegje kan doen, dan zal ik de link hier naar toe verwijzen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2006 Het is weer eens een grote puinzooi bij Casema. Overweeg nu toch echt om het abbo op te zeggen, of naar het goedkoopste om te zetten en dan een adsl verbinding erbij te nemen. Zo kan het toch niet langer meer. Kan mijn eigen sites b.v. niet eens meer bereiken e.d. Echt een grote rotzooi aldaar. Ga zo weer eens mijn snelhelp installeren en het hun maar weer een melden, met de link erbij van tweakers en deze link zodat ze kunnen zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wat een stelletje arrogante eikels zijn dat van Casema. Ga het nu dus z.s.m. opzeggen. Ik het probleem telefonisch voorgelegd, zeggen ze gewoon zonder nauwelijks te kijken het werkt hier goed meneer, er is niets aan de hand ! Nu eventjes een mailtje gestuurd naar mijn hostingprovider met de vraag of hij een server check wilt uitvoeren aangezien ik sites van mij zelf hier thuis op drie verschillende computers niet kan bezoeken en natuurlijk de bekende fouten ook Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2006 Ronald, Allereerst het volgende: laten we het a.u.b. beschaafd houden. Dat is de enige manier om als gesprekspartner te blijven beschouwd door Casema. Vandaag kreeg ik van Casema het volgende bericht: [quote:10a9be9b4d]Geachte heer/mevrouw ......, Na het bekijken van de door u aangeleverde links lijken voornamelijk mensen met routers problemen te hebben met het vinden van sites. Dit leidt mij tot de conclusie dat dit een router probleem is, en geen DNS probleem. Probeert u of u dezelfde problemen houdt als u geen gebruik maakt van uw router, maar via een directe kabel verbinding met de modem. Verder kunt u eenvoudig controleren of u het een DNS probleem is door de site met zijn IP nummer te proberen te benaderen. Lukt dit wel, maar met de domeinnaam niet, dan zou het een DNS probleem kunnen zijn. Lukt het ook niet met het IP adres dan ligt het probleem ergens anders. Ook gezien het feit dat andere DNS servers (bijvoorbeeld die van Planet) dezelfde problemen opleveren zou ik de oorzaak eerder zoeken in de router, de firewall, of de server waarvan de site gehost wordt. Casema heeft een primaire en een secundaire DNS server. Al onze abonnees maken hier gebruik van. Problemen met de DNS server zouden dan al onze abonnees moeten treffen. Toch zouden wij graag willen weten bij welke sites u deze problemen tegenkomt. Indien het sites zijn die gehost worden van privé servers dan kan ook het dynamisch IP adres het probleem zijn. Na het verlopen van de IP lease bestaat er een kans dat de site via een ander IP adres bereikt moet worden. Het kan dan een tijdje duren voordat alle DNS servers geupdate zijn. Wereldwijd moet u hier rekenen op 48 uur. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, E. Hoenselaar technische helpdesk Casema N.V.[/quote:10a9be9b4d] Hoewel ik toch een beetje twijfel over of Casema geen blaam treft, ben ik bereid hen voorlopig het voordeel van de twijfel te geven. Ik haal dus nu mijn router er weer even een paar dagen tussenuit en controleer wat er gebeurd. Verder draai ik alleen de WinXP firewall (dat moet wel en Casema raadt dat ook aan) en geen Zonealarm (uninstalled!). Nu stelt Casema voorts dat ze een primaire en secondaire DNS server hebben. In mijn router vind ik er maar 1 terug nl. 83.80.1.236. Ken jij deze ook? Ik vraag me af waar ik deze waarden zelf in mijn systeem (modem) kan terugvinden en waar ik de secondaire DNS in de router kan plaatsen. Over het tweede deel van het antwoord ben ik niet heel erg tevreden, want het probleem treedt gewoon teveel op, en ook bij bekende sites. Dit is het voor nu. We wachten af...en testen. Overigens, weet jij hoe je het IP adres van een site achterhaalt? Keep it cool! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen