anoniem Geplaatst: 19 april 2006 Delen Geplaatst: 19 april 2006 Ik maak gebruik van @home breed band. Ik heb 3 computers aan gesloten op deze internet verbinding. 1 pc is aangesloten met een kabel en de andere 2 zijn draadloos aangesloten op een router. Op internet staat dat ik ongeveer een snelheid van 600 KByte/sec zou moeten hebben. De pc die op de kabel is aangesloten haalt dat. Van de andere 2 haalt er 1 ongeveer 300 kb/s. De ander pc heeft als het mee zit een snelheid van 50 KByte/sec. Weet iemand waar dat aan kan liggen. Ik begrijp dat er wat snelheid verloren gaat doordat het een draadloos verbinding is. Maar dit is wel heel erg sloom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 het hangt af van het aantal muren waar het signaal 'doorheen' moet, misschien staat de 50 kbs pc verder weg dan de andere? Zelf ben ik zoizo geen voorstander van draadloos internet. Probeer het nog eens als je de 2 draadloze computers dichtbij (in dezelfde kamer ofzo) heb staan als de router Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Dat klopt hij staat hele maal boven op zolder. zou ik het probleem kunnen verhelpen door de router meer naar boven te verplaatsen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Gewapend beton kan wireless afremmen. De richting waar de antenne op staat is een factor Ook als je pc kast tegen de muur aanstaat met de antenne van je wifi kaartje er tussen in is erg slecht. Zodra er iets als ijzer in de buurt is of stralings haarden als magnetrons remt de boel af en stoort. beste scenario is router op 1e verdieping, en dan begane grond en 2e verdieping wireless.. en 1e verdieping bedraad. (als jou pc's zo staan dan) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2006 [quote:3fbbe0f5b4="Mr.Jingles"]Dat klopt hij staat hele maal boven op zolder. zou ik het probleem kunnen verhelpen door de router meer naar boven te verplaatsen?[/quote:3fbbe0f5b4] ja, hoe meer muren/deuren/afstand, hoe slechter het signaal word, en daarmee ook hoe langzamer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen